سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ۱۶:۳۵
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مدیر کل بهزیستی فارس با تاکید بر اینکه معلولین نیاز به ترحم ندارند بلکه نیاز به احترام دارند اظهار داشت: مهم ترین کار برای معلولین اکرام آنان است و درحال حاضر مناسب سازی معابر وضعیت خوبی ندارد.

به گزارش پیام خبر، محمد رضا هوشیار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معلولین با تلاش مضاعف ثابت می کنند که معلولیت ناتوانی نیست افزود:شعار امسال هفته بهزیستی راه حل های تحول آفرین برای توسعه فراگیرو نقش نوآوری در ایجاد جهانی دسترس پذیر و برابر است.
مدیر کل بهزیستی فارس در خصوص برنامه های اجرایی برای این هفته اظهار داشت: تقدیر از معلولین و خانواده هایی که چند عضومعلول دارند ،مسابقات ورزشی،نقاشی، عکاسی و ویلچررانی در این هفته خواهیم داشت و همچنین برپایی نمایشگاه توانمندی های معلولین از دیگر برنامه های ویژه روز جهانی معلولین است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 141 هزار و 763 پرونده دارای معلولیت در فارس داریم افزود: از این تعداد بیشترین آمار به ترتیب مربوطه به معلولین جسمی حرکتی، شنوایی، ذهنی، بینایی و بیماران روانی مزمن است که طبقه بندی معلولین به خیلی شدید، شدید، متوسط و خفیف است و این برچسب ها در بدو ورود به سازمان توسط کمسیون پزشکی مشخص می شود.
هوشیار ادامه داد: در حال حاضر در سطح فارس 9 مرکز نگهداری و توانبخشی سالمندان ،سه مرکز توانبخشی و نگهداری جسمی و حرکتی و 34 مرکز ویژه معلولین ذهنی و همچنین 9 مرکز ویژه بیماران روانی مزمن در فارس وجود دارد.
مدیر کل بهزیستی فارس در ادامه به هزینه مناسب سازی منازل معلولین اشاره کرد و گفت: دراین راستا برای معلولین مبلغ 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص وسایل توانبخشی برای معلولین نیز گفت: برای امسال 2 هزار و 170 دستگاه ویلچر توزیع شده که سال گذشته 900 دستگاه بوده است و امسال حدود یک هزار و 820 سمک توزیع شده است که ادامه توزیع تا نوروز 1402 شکل می گیرد و اگر با این وضعیت پیش برویم سال آینده تعداد پشت نوبتی های دریافتاین خدمات به صفر خواهد رسید.
هوشیار با بیان اینکه بهزیستی ترمینال آسیب هاست، اظهار داشت: امیدوارم در جاده ها و استاندارد خودرو به گونه ای تغییر را شاهد باشیم که افراد سالم ویلچرنشین نکند چرا که هر دستگاه و ارگانی که وظایف خود را درست انجام ندهد باعث معلولیت افراد و سرریز آنان به بهزیستی می شود.
وی با اشاره به اینکه از 97 هزار و 840 کودک بین سه تا 6 سال غربالگری چشم پزشکی صورت پذیرفته است گفت: سه هزار و 990 مورد اختلال بینایی بودند.
هوشیار با اشاره به اینکه سال گذشته 162 تشک مواج تهیه شده که امسال 500 مورد تهیه شده است، اظهار کرد: 54 هزار و 883 نفر در سطح استان از معلولین جسمی و حرکتی هستند، 29 هزار و 72 نفر معلول شنوایی، 20 هزار و 326 نفر معلول بینایی و هشت هزار و 943 نفر معلول روانی مزمن هستند.
مدیر کل بهزیستی فارس با یادآوری این مطلب که استاندار دستور داده است تمام سازمان ها و نهادها باید جامعه هدف را جذب کند و به ما اطلاع رسانی کند تا آخر این برج باید این اتفاق روی دهد، افزود: اغلب دستگاه ها سه درصد ها را رعایت کردند ولی 30 درصد ها را رعایت نکردند.
وی با تاکید بر اینکه در روز جهانی معلولین باید مطالبه گری از همه ارگان ها باش گفت: همه از جمله سینماها،بازار مناطق گردشگری و ارگان های دولتی در رابطه با مناسب سازی برای معلولین موظف هستند .
هوشیار گفت: درحال حاضر مناسب سازی معابر وضعیت خوبی ندارد اما با کمک افراد دارای معلولیت 40 خیابان پرتردد که توسط معلولین انتخاب شده است، مشخص شد و شهرداری قول مساعد داده است تا پایان 1402 این خیابان ها مناسب سازی می شود.
وی در پایان با تاکید بر اینکه معلولین نیاز به ترحم ندارند نیاز به احترام دارند اظهار داشت: مهم ترین کار برای معلولین اکرام آنان است.

 

کد خبر 204081

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید