یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۱۴ دی ۱۴۰۱ ۱۹:۳۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد:

دریافت نوبت یادآور واکسن، راه عبور آسان از موج هشتم کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آغاز موج هشتم کرونا با اشاره به عدم استقبال مورد انتظار مردم از نوبت های یادآور واکسن کرونا، این امر را موجب کاهش سطح ایمنی جامعه عنوان کرد که خطر افزایش قابل توجه موارد نیازمند بستری را بیشتر کرده است.

به گزارش پیام خبر، دکتر عباس رضاییان زاده گفت: بر اساس پیش بینی ها و پس از افزایش میزان ابتلا و مرگ ناشی از موج جدید کرونا در کشورهایی مانند چین، ژاپن، آلمان، ‌اسپانیا، هلند و آمریکا، احتمال افزایش موارد مبتلا در ایران و استان فارس بالا رفته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز دریافت نوبت یادآور واکسن را راه عبور آسان از موج هشتم کرونا دانست و افزود: سویه‌های جدیدBQ۱ ،BQ۱.۱ و XBB به تدریج در حال افزایش و تبدیل شدن به سویه غالب هستند.

دکتر رضاییان زاده توضیح داد: در صورت مناسب نبودن سطح ایمنی جامعه، شاهد افزایش چشمگیر موارد ابتلا و در نتیجه موارد نیازمند بستری و کاهش سطح کیفیت خدمات حوزه سلامت هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تاکید بر اهمیت واکسیناسیون در مدیریت و کنترل بیماری کووید۱۹ گفت: مراکز واکسیناسیون شیراز و شهرستان های استان آماده پذیرش متقاضیان در تمام روزهای هفته به غیر از تعطیلات رسمی است.

 

کد خبر 204642

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید