شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
یکشنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ۱۴:۴۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پوستر چهل‌ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر، امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد استانی حوزستان، پیشکسوتان و فعالان حوزه سینما در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پیام خبر از خوزستان، پوستر چهل‌ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر، امروز با حضور حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و پیشکسوتان و فعالان حوزه سینما در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

امین سپهریان، در این مراسم با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر در خوزستان از 17 تا 24 بهمن برگزار می‌شود، اظهار کرد: از 24 فیلم سودای سیمرغ جشنواره، 20 فیلم در سه سینما ساحل، اکسین و فردوسی اهواز در 2 سانس 19 و 21 اکران عمومی می‌شود و هر سینما 16 فیلم را نمایش می‌دهد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، افزود: در سینماها بلیت فیلم‌های جشنواره فروخته نمی‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت را به صورت اینترنتی، از سایت‌های www.irantik.com، iticket.ir، gisheh7.ir خریداری کنند.

وی به بخش‌های جنبی جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و یاد آور شد: برگزاری جلسات نقد و بررسی در سالن شماره 4 سینما اکسین به صورت روزانه با حضور اساتید و پیشکسوتان و علاقه‌مندان به حوزه سینما، تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان سینمای استان هر روز یک نفر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی فیلم‌‎سازی و مستندسازی، مسابقه نقد و تحلیل‌نویسی فیلم‌های جشنواره و ... از جمله این برنامه‌ها است.

محبوبه ایزدی‌پناه، نیز در این مراسم با تبریک فرارسیدن دهه فجر و ماه رجب و ولادت امیرالؤمنین (ع)، عنوان کرد: هنر سینما در انتقال مفاهیم خصوصا به نسل جوان به عنوان ابزار دانشی می‌تواند تاثیرگذار باشد و قادر است اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران را با استفاده از ابزار سینما به نسل جوان منتقل کند.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان، اضافه کرد: با توجه به رشد سریع تکنولوژی و فضای مجازی، شاهد شکاف بین نسل نوجوان و نسل دیروز بودیم که سینما یکی از ابزارهایی است که می‌تواند در این عرصه به کمک خانواده‌ها بیاید.

وی از هنرمندان عرصه سینما خواست اولویت فیلم‌ها را به موضوعات تحکیم خانواده، روابط درون خانواده، احترام گذاشتن فرزندان به والدین و نحوه ارتباط والدین با فرزندان قرار دهند و نگاهشان به سینما تنها انتفاعی و مالی نباشد.

لازم به ذکر است، این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، استانداری خوزستان، حوزه هنری استان، صدا و سیما، سینما بهمن سبز، انجمن سینمای جوان و ... برگزار می‌شود.

 

کد خبر 205333

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید