جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
دوشنبه, ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۳۰
زمان مطالعه: 4 دقیقه
 نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: میدان اصلی نبرد دشمن علیه انقلاب اسلامی که زمینه‌ساز سایر توطئه ها و طراحی های خصمانه هم محسوب می‌شود ؛ جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی است.

به گزارش پایگاه خبری پیام خبر، مراسم تجلیل و تقدیر از جهادگر عرصه جهاد‌تبیین، در همایش سراسری روسای دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مشهد مقدس با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسی پور در این جلسه اظهار داشت: میدان اصلی نبرد دشمن علیه انقلاب اسلامی که زمینه‌ساز سایر توطئه ها و طراحی های خصمانه هم محسوب می‌شود ؛ جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی است.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود : امپراتوری دروغ ، تزویر و تحریف با آخرین ابزارها و همه توان و با صرف هزینه های گزاف به مصاف نظام مقدس جمهوری اسلامی آمده و به قصد نفوذ در ذهن ، فکر و تغییر باورها و اعتقادات و تسخیر اندیشه ها ، جنگ ترکیبی تمام عیاری را علیه ملت ایران آغاز کرده است.

وی تاکید کرد: راهکار موثر برای مقابله با این هجمه سنگین ، جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کردند.

حجت الاسلام و المسلمین موسی پور در ادامه اظهار داشت: جهاد تبیین یک وظیفه عمومی و همگانی برای صاحبان فکر ، اندیشه و قلم و برای دستگاههای فرهنگی و تبلیغاتی کشور یک واجب فوری و قطعی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در این زمینه بیان کرد: پس از صدور فرمان ولی امر مسلمین، گروهها و تشکل های مردم نهاد و افراد و اشخاص و چهره های فرهنگی تبلیغی وارد این عرصه جهاد مقدس شدند و اقدامات خوبی نیز تاکنون صورت گرفته؛ گرچه تا شرایط مطلوب و خنثی سازی حجم عظیم تبلیغات منفی دشمن بسیار فاصله داریم.

وی اعلام کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پس از بررسی فعالیت ها ، اقدامات و آثار مختلف در موضوع جهاد تبیین ، جناب حجت الاسلام آقای سید محمدحسین راجی از پژوهشگران برتر در این زمینه را به عنوان جهادگر موفق عرصه جهاد تبیین سال ۱۴۰۱ انتخاب نمود که از خدمات مخلصانه و تلاش های عالمانه این بزرگوار تجلیل و تقدیر می شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین راجی ضمن تشکر از اقدام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بارها ضرورت جهاد تبیین را با الفاظ و بیانات مختلف مورد تاکید قرار داده و در سال 1397 در حرم امام رضا(علیه السلام) فرمودند؛ امروز مهمترین چالش کشور چالش ذهنی است و خود ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب؛ مهمترین برنامه تبیینی را ترسیم فرمودند و ما وظیفه داریم بنابر حکم جهاد رهبر انقلاب در این عرصه به طور جدی تلاش کنیم.

وی گفت: نکته اصلی این است که جهاد تبیین مشتمل بر چه ارکانی است و لازم است دقیقاً چه چیزهایی را تبیین گردد؟

حجت الاسلام والمسلمین راجی افزود: اصول و امهات و مبانی انقلاب شامل مباحثی از قبیل آزادی، عدالت و چرایی استکبارستیزی و سایر اصولی است که به عنوان شعار اصلی، اهداف و آرمان‌های انقلاب شناخته می‌شود و شبهات مورد توجه جوانان باید احصاء و پاسخ مناسب برای آن ارائه شود.

حجت الاسلام والمسلمین راجی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم شبهات مورد نظر جوانان را دسته‌بندی کنیم شامل 6 مبحث است که محور نخست به اصول و مبانی انقلاب و 5 محور مربوط به شبهاتی است که علیه نظام مطرح می‌شود و رسانه‌های معاند با عملیات روانی و ترویج این 5 موضوع اذهان مردم را تخریب می‌کنند و رسالت ما در جهاد تبیین، روشنگری در خصوص این موضوعات و بیان واقعیات است.

وی، تطهیر رژیم پهلوی، تخریب دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی، تحلیل ریشه مشکلات کشور، معرفی واقعیات کشورهای دنیا و دشمن شناسی از جمله مهمترین موضوعات مورد نظر جوانان برشمرد و افزود: این پنج مورد، نیاز به تبیین دارند و در کنار این مباحث لازم است امهات، اصول و اهداف والای انقلاب هم به درستی برای جوانان تبیین گردد تا در جوانان ایجاد نشاط و انگیزه نموده و راهکاری برای مقابله با دشمن و خنثی نمودن هجمه‌ها علیه انقلاب باشد.

 

کد خبر 209852

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید