یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۹:۲۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آلودگی هوای اراک در حالت هشدار

اراک؛ ایستاده در غبار

افزایش سرعت وزش باد در بیابان‌های مرکزی و انتقال گرد و خاک به استان و همچنین خیزش گرد و خاک آلودگی هوای اراک را دو چندان کرده است.

اراک همواره یکی از آلوده‌ترین شهرهای ایران است. در سال جاری اما این آلودگی افزایش پیدا کرده است و روزهای زیادی در این شهر هوا در وضعیت بسیار ناسالم و خطرناک قرار گرفته است.

آلودگی هوا روز شنبه ۳۱ تیرماه ادارات استان مرکزی را به تعطیلی کشاند و امروز نیز برخی کارمندان این استان دورکار هستند. 

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ روز و سال گذشته ۱۳۸ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است. 

کلانشهر اراک در میان انبوهی از مجموعه های صنعتی واقع شده است و مازوت سوزی نیروگاه شازند تیر خلاصی هست به رؤیت شدن آسمان آبی در این شهر، ضمن آن که از مرداد ماه ۱۴۰۱ ایستگاه های سنجش و پایش کیفیت هوای شهر اراک به طرز مشکوکی دچار اشکال فنی شده‌اند و در انبوهی از دود هوای سالم و یا پاک گزارش می‌دهند. 

آلودگی هوای اراک نشات گرفته از مازوت سوزی نیروگاه شازند و رها سازی حجم انبوهی از گوگرد است که تاکنون تصمیم قاطعی برای این مشکل گرفته نشده.

۱۳۲ نفر در اراک بر اثر آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار در ۲۴ ساعت اخیر به مراکز درمانی مراجعه کردند؛ ۴۷ نفر به علت بیماری قلبی و ۸۵ نفر به علت بیماری تنفسی غیرعفونی برای دریافت خدمات به مراکز درمانی مراجعه کردند.

سه‌هزار و ۲۵ نفر نیز در ۲۴ ساعت اخیر برای گرفتن سایر خدمات درمانی به مراکز بهداشتی اراک مراجعه داشتند.

در شرایط آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار باید همه افراد به ویژه بیماران قلبی و تنفسی از ماسک مناسب استفاده کنند و از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

 

کد خبر 213343

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید