شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ ۱۶:۲۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه

براساس ارزیابی سامانه‌ رتبه‌بندی نشریات کشور؛

«مطالعات ادبیات کودک» ارتقا رتبه یافت

براساس ارزیابی سامانه‌ رتبه‌بندی نشریات کشور، تحت نظارت کمیسیون نشریات علمی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نشریه‌‌های علمی «پیشرفت‌های حسابداری» و«مطالعات ادبیات کودک» به صاحب امتیازی دانشگاه شیراز، در ارزیابی سال 1401، از رتبه‌ «ب» به «الف» ارتقا پیدا کردند.

به گزارش پیام خبر، دکتر شکرالله خاکرند، امروز با اعلام این خبر، به معرفی دستاوردهای واحد ارزیابی نشریات علمی مرکز نشر دانشگاه شیراز در سال 1401 پرداخت و توضیح داد: دانشگاه شیراز در حال حاضر صاحب امتیاز 20 نشریه‌ علمی است که از این تعداد 9 مجله‌ به زبان فارسی و 11 مجله‌ به زبان انگلیسی منتشر می‌شود.

رئیس اداره انتشارات دانشگاه شیراز  افزود: همه نشریات در سال گذشته (۱۴۰۱) در سامانه‌ ارزیابی نشریات ثبت و 19 نشریه، مورد ارزیابی قرار گرفته‌ است که براساس نتایج اعلام شده، 6 مجله‌ دارای رتبه‌ «بین‌المللی»، 5 مجله دارای رتبه‌ «الف» و 8 مجله دارای رتبه‌ «ب» هستند و در مجموع از تعداد 19 مجله‌ ارزیابی شده در سال 1401 نسبت به سال 1400، دو مجله‌ «پیشرفت‌های حسابداری» و «مطالعات ادبیات کودک» افزایش رتبه داشته‌اند.

خاکرند در ادامه گفت: این نشریات با همکاری اعضای هیات‌علمی دانشکده‌های دانشگاه شیراز، با هدف گسترش هرچه بیشتر اطلاعات و پژوهش‌های علمی و نشر نتایج تحقیقات بدیع و ارزشمند در زمینه‌های تخصصی، بنیان‌گذاری شده است و اعضای گروه دبیران خارجی مجلات دانشگاه شیراز از بزرگ‌ترین افراد علمی دنیا هستند.

وی یادآور شد: مقالات چاپ‌شده در این مجلات به‌صورت آزاد در دسترس تمامی پژوهشگران است و از این تعداد، 4 مجله‌ از مجلات دانشگاه، بین‌المللی است که دانشگاه شیراز و انتشارات اشپرینگر به‌صورت مشترک آن را منتشر می‌کنند و در پایگاه‌هایی مانند web of science و scimago نمایه می‌شود. این مجلات سابقه‌ طولانی در انتشار دارند و دبیران آن، اساتید دانشگاه‌های مختلف داخل و خارج از کشور هستند.

 این مجله به صورت دوفصلنامه در سال به چاپ می‌رسد و از سال 1389 اولین شماره مجله به چاپ رسیده است و از آن زمان به طور مداوم هر دو فصل یک شماره چاپ و نمایه می‌شود.

 

کد خبر 215982

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید