شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. سیاسی
سه شنبه, ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ ۲۳:۱۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فرمانده سابق ارشد نظامی آجا در فارس گفت: شهادت طلبی رزمندگان اسلام به عنوان عامل مؤثر معنوی، از امتیاز‌های جبهه حق در برابر جبهه باطل بود.

به گزارش پیام خبر، امیر سرتیپ حسین محمدی، در آستانه ۳۱ شهریور ماه و آغاز هفته دفاع مقدس گفت: جنگی نابرابر در شرایطی به ایران اسلامی تحمیل شد که از جانب استکبار جهانی بویژه آمریکا تحت فشار شدیدی قرار داشت و در داخل کشور نیز جناح‌های وابسته به غرب و شرق، با ایجاد درگیری‌های نظامی در صدد تضعیف نظام بودند و نیرو‌های نظامی نیز هنوز مراحل بازسازی و ساماندهی را به طور کامل پشت سر نگذاشته بودند. 

فرمانده سابق ارشد نظامی آجا در فارس افزود: جنگ تحمیلی ۸ ساله در پایان نه تنها به شکست صدام و حامیانش منجر شد و سربلندی ایران اسلامی را رقم زد بلکه مقدمه‌ای برای ورود جمهوری اسلامی بر قله‌های عزت و پیشرفت در مقیاس جهانی به ویژه در حوزه صنعت دفاعی و قدرت نظامی شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس، شهادت طلبی رزمندگان را از عوامل مهم پیروزی آفرین جبهه اسلام عنوان کرد و گفت: از عوامل پیروزی آفرین در صحنه نبرد، خطر‌ها را به جان خریدن و به پیشواز مرگ سرخ رفتن بود، ترس از مرگ و اشتیاق به زنده ماندن، با روح جنگ جویی و رزمندگی ناسازگار بود، یکی از ارزش‌هایی که رزمندگان اسلام با تکیه بر آن توانستند پیروزی‌های بزرگی را برای جبهه حق به ارمغان آورند، شهادت طلبی بود. 

وی گفت: رزمندگان اسلام از آن جا که دفاع در برابر تهاجم بعثیان را مقدس می‌دانستند و کشته شدن در این راه را برای خود، مرگی سعادت آفرین و افتخارآمیز ارزیابی می‌کردند، نه تنها از دادن جان دریغ نداشتندبلکه شیفته آن بودند،شهادت طلبی رزمندگان اسلام به عنوان عامل مؤثر معنوی، از امتیاز‌های جبهه حق در برابر جبهه باطل بود.

سرتیپ محمدی، بهره‌مندی از آموزه‌های هشت سال دفاع‌مقدس برگرفته از روحیه ایثار و شهادت طلبی، خلاقیت و نوآوری رزمندگان، لزوم ارتقای قدرت دفاعی و بازدارنده و اشراف اطلاعاتی در برابر سناریوهای جبهه شیطانی دشمنان را امری مهم و سرنوشت‌ساز قلمداد و تصریح کرد: قدرت دفاعی امروز کشور در عرصه‌های مختلف که با تکیه بر توانمندی‌های بومی حاصل شده، توان بازدارندگی ایران اسلامی را به نقطه‌ای رسانده است که دشمن را از خطای محاسباتی و راهبردی و هرگونه اقدام سخت و نظامی علیه جمهوری اسلامی برحذر می دارد.

امیر سرتیپ دکتر محمدی در پایان تاکید کرد: میزان ماندگاری حماسه ها بر لوح تاریخ و اشاعه فرهنگ آن حماسه ها به نسل های آتی درگرو تلاشی است که بازماندگان و شاهدان صحنه های حوادث آن حماسه ها برای ترسیم آن انجام می دهند و شرح حماسه ها به زبان قلم، بیان روایت ها و هنر برای نسل های آینده به یادگار می ماند.

 

کد خبر 216817

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید