شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
پنج شنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ۱۵:۴۴
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مدیرکل بازرسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد تالار مرکزی شیراز هم گفت: این پروژه در سفر قبل 200 میلیارد تومان اعتبار گرفته بود و مقرر شده است که در مجموع 500 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شود و پروژه تا قبل از پایان دولت سیزدهم به مردم شیراز و فارس هدیه شود.

به گزارش پیام خبر، اصغر امیر نیا، در جمع خبرنگاران گفت: سیاست دولت مردمی که ارتباط چهره به چهره با مردم داشته باشد و قرار است تا قبل از پایان دولت، ریاست جمهوری 2 بار از هر استان بازدید داشته باشد و تیم دولت از نزدیک با مشکلات مردم بیشتر آشنا شوند و در رفع آن بکوشند.

مدیرکل بازرسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: بنا بر شنیدن صحبت های مردم است و نمایندگان دستگاه های اجرایی مختلف در هر دستگاه حضور یافته تا در حوزه مسئولیت و ماموریت شان علاوه بر شنیدن صحبت های مردم بتوانند در جایی که کم کاری شکل گرفته، تا جایی که ستاد می تواند آن چه که شرح وظیفه است و خدمت رسانی که باید به مردم داشته باشد، را منعکس کند و ظرف مدت یکماه بایستی افرادی که تقاضا برای واحد ارسال شده، پاسخ دهند و از سوی دیگر در سامانه ۱۱۱ «سامد» هم مردم می توانند شکایات و پیشنهادات خود را اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه 40 فقره پاسخگویی در روز اول در میز خدمت فارس شکل گرفت که موارد و درخواست های مطرح شده در حوزه کانون های فرهنگی و هنری مساجد و فعالیت های آنها، تکمیل مساجد و حسینیه ها و جبران کمبود اعتبارات بود، اضافه کرد: اعلام شکایت بسیار کم بود و می‌توان گفت حتی پنج درصد هم شکایت نداشتیم و بیشتر درخواست ها مطرح بود که تبدیل وضعیت، موضوعات مالی و پرسنلی بود.

امیرنیا اضافه کرد: در این جلسات تلاش می شود برخی از مشکلاتی که از سوی مراجعه کنندگان بیان می شود و ممکن است رفع آنها در حد توان ما نباشد در اقناع آن کمک کنیم و همچنین در جایی که فساد زایی وجود دارد بتوانیم جلوگیری کنیم و در جلساتی که با عنوان صدای مردم با مدیران مربوطه خواهیم داشت مجددا موضوعات بررسی می شود.

وی با یادآوری این مطلب که در حال حاضر 2 موضوع در حوزه اوقاف و امور خیریه در 2 شهرستان جویم و سرچهان در حال پیگیری و برطرف شدن است، اضافه کرد: برخی اوقات ما در این دست جلسات متوجه می شویم که برخی اجازه ها را باید مدیر استانی اعمال کند که در آن صورت آن را تفویض می کنیم و این مورد در مسئله اداره اوقاف هم شکل گرفت که با همکاری معاون سازمان اوقاف، مسئله مربوطه به مدیر کل تفویض شد.

امیرنیا اضافه کرد: بیشترین مراجعین را بعد از حضور ریاست جمهوری خواهیم داشت و پس از آن دیدار و گفت و گوی اهالی فرهنگ و هنر با ایشان و شنیدن نقطه نظرات آنها در جهت رفع مشکلات است.

مدیر کل بازرسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در خصوص کتابخانه مرکزی شیراز هم گفت: طی مذاکرات انجام شده، ۱۰۰ میلیارد تومان به این مکان تخصیص اعتبار در نظر گرفته است، رویکرد رئیس جمهوری مبنی بر عدم کلنگ زنی پروژه جدید است و پروژه های که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند به اتمام برسد، اما این پروژه به خاطر اهمیت آن مورد توجه قرار گرفت و ۳۰۰ میلیارد تومان کل اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل کتابخانه مرکزی شیراز است.

وی در مورد تالار مرکزی شیراز هم گفت: این پروژه در سفر قبل 200 میلیارد تومان اعتبار گرفته بود و مقرر شده است در این سفر 300 میلیارد تومان اعتبار به آن اضافه و در مجموع 500 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شود و پروژه تا قبل از پایان دولت سیزدهم به مردم شیراز و فارس هدیه شود.

 

کد خبر 218326

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید