شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۲۵ آبان ۱۴۰۲ ۱۷:۱۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه

امید دوباره برای پایداری تولید؛

جانمایی طرح های پیشنهادی تغذیه مصنوعی در دشت قیر

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی و باغداری شهرستان قیروکارزین گفت: با آغاز جانمایی طرح های پیشنهادی ایجاد و احداث تغذیه مصنوعی در حوزه بُحرانی شهری قیر، امید به حفظ و پایداری تولید محصولات کشاورزی در دشت قیر امید دوباره ای گرفت.

به گزارش پیام خبر، عبدالرضا نعمتی با اشاره به حضور کارشناسان ادراه مطالعات و مهندسی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان و مدیر و مشاور پروژه در این شهرستان افزود: ارزیابی های میدانی هیدرولوژی و آورد سیلاب به طرح های پیشنهادی نیز در دست انجام است.

نائب رئیس هیات مدیره اتحادیه باغداران استان فارس به اشاره به تولید بیش از 760 هزار تن محصولات کشاورزی در شهرستان قیروکارزین، اظهار کرد: خشکسالی های دو دهه اخیر برای کشاورزی این شهرستان رمقی باقی نگذاشته است به همین جهت حفظ و صیانت از تولید در دشت قیر با اجرای طرح های متنوع آبخیزداری و تغذیه مصنوعی برای کشاورزان بسیار حیاتی و مهم به شمار می رود.

نعمتی با اذعان به اینکه با چالش های اساسی در حوزه تامین آب موثر برای زراعت و باغات مواجه ایم، ابراز کرد: می طلبد که دستگاه های اجرایی و نهاد های مردم نهاد همسو به دنبال یک سری اقدامات برای تاب آوری بخش کشاورزی و جلوگیری از خسارت های ناشی از خشکسالی ها و تغییرات و ناهنجاری های اقلیمی باشیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های موجود در شهرستان قیروکارزین به لحاظ منابع آبی و خاکی هر چه سریع تر شاهد اجرای برخی طرح های زیر بنایی در حوزه آبخیزداری این شهرستان باشیم تا ضمن حفظ تولید، امنیت معیشت کشاورزان و باغداران نیز تامین شود.

 

کد خبر 220521

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید