شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۲۵ آبان ۱۴۰۲ ۱۴:۵۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مسجد خیر ساز امام رضا(ع) به همراه یک باب دارالقرآن این مسجد در منطقه تل پوک سروستان افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش پیام خبر، حجت الاسلام سید عباس موسوی در حاشیه مراسم افتتاح مسجد امام رضا(ع) شهرستان سروستان با تاکید بر جایگاه و اهمیت مساجد در اسلام گفت: مساجد خانه خدا و اولین پایگاه دینی، سیاسی و اجتماعی مسلمانان است به نحوی که نبی مکرم اسلام در نخستین گام و اولین قدم در هجرت مهم و تاریخ ساز خود اقدام به ساخت مسجد کردند و این نشان از اهمیت بسزای این پایگاه ارزشمند دینی در نزد رسول خدا داشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس افزود: احداث مسجد به عنوان یک بنای خیر و عام المنفعه همواره به دست مردم و خیران صورت پذیرفته است اما انتظار می رورد مسئولان و ادارات هم در این راه ارزشمند حمایت گر و پشتیبان باشند و با استفاده از ظرفیت های خود نسبت به آبادانی توسعه و ساخت ساز خانه های خدا همت گمارند.

حجت الاسلام سید عباس موسوی با بیان اینکه ساخت مسجد امام رضا(ع) در روستای تل پوک شهرستان سروستان به همت یکی از خیران و مومنان از کشور کویت صورت پذیرفته است گفت: حاج جاسم البغلی از شیعیان و نیک اندیشان کویت به همراه برادران خود و به نیت پدر مرحومشان برای ساخت این مسجد بالغ بر 40 میلیارد ریال هزینه کرده اند.

موسوی ادامه داد: مسجد امام رضا(ع) علاوه بر شبستان اصلی با زیر بنای 300 مترمربع دارای یک باب دارالقرآن و خانه خادم می باشد که توسط موسسه خیریه عمران مساجد در مدت زمان 10 ماه احداث و به بهره برداری رسیده است.

وی در پایان گفت: موسسه خیریه عمران مساجد به ریاست حجت لاسلام سیدحبیب الله موسوی، نماینده خیرین جنوب تاکنون بیش از یکصد مسجد در نقاط محروم و فاقد مسجد استان فارس احداث کرده است به گونه ای که سهم عمده ای در سنت آبادانی و ساخت مساجد در جنوب کشور داشته است.

 

کد خبر 220523

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید