شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۰۲ آذر ۱۴۰۲ ۲۰:۱۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری مردی 38 ساله که با ارائه رسید‌های جعلی بانکی مبلغ یک میلیارد ریال از شهروندان شیرازی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش پیام خبر،سرهنگ امیرحسین سلیمانی بیان کرد: مردی 42 ساله با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت پس از ثبت آگهی فروش موتورسیکلت در یکی از سایت‌های آگهی محور به ارزش 300 میلیون ریال، فردی با من تماس و پس از توافقات اولیه و مراجعه به درب منزل اقدام به خرید و ارائه یک رسید بانکی کرد که پس از گذشت چندین ساعت متوجه عدم واریز وجه به حساب خود و جعلی بودن رسید شدم، که مراتب جهت رسیدگی در دستور کار افسران سایبری قرار گرفت.
رئیس پلیس فتا استان فارس بیان داشت: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متوجه این موضوع شدند که متهم با هویت‌های جعلی برای دریافت کالا‌ی درج شده در سایت آگهی محور به درب منزل افراد مراجعه و با ارائه یک رسید بانکی جعلی که نشانگر مبلغ واریزی از طریق اینترنت به حساب آنان بوده کالا را تحویل و محل را ترک می‌کرده است.
وی گفت: کارشناسان با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند و با هماهنگی قضایی وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.
سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به جرم خود اقرار کرد، گفت: متهم برای ناشناس بودن از سیم کارت‌هایی با هویت جعلی استفاده می‌کرده است.
این مقام سایبری گفت: با بررسی‌هایی که تا کنون صورت‌گرفته متهم با همین شگرد اقدام به کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از شهروندان کرده که هم استانی‌های عزیز برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.
رئیس پلیس فتا استان فارس به هموطنان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir (بخش گزارشات مردمی) و یا با شمار تماس 096380 با همکاران در میان بگذارند.

 

کد خبر 220990

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید