شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۰۵ آذر ۱۴۰۲ ۰۸:۵۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه شهر اراک در حوزه زمین مشکلاتی وجود دارد و این مهم موجب شده شهر اراک جزو چند شهر گران کشور در حوزه مسکن قرار گیرد.

به گزارش پیام خبر از اراک، علی اکبر کریمی شامگاه گذشته در مراسم معارفه شهردار اراک گفت: گره‌ها و مشکلات بزرگی در شهر اراک وجود دارد که از شهردار این شهر انتظار می رود در دوره مسئولیت با همکاری شورای اسلامی این مشکلات برطرف شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ایجاد توسعه فضای شهری در اراک ادامه داد: طرح‌ جامع توسعه این شهر از مدت ۲۰ سال گذشته قفل شده و جای تنفس شهری برای این شهر وجود نداشته و در طرح جامع جدید شهر نیز این مهم مورد توجه قرار نگرفته‌ است.

وی گفت: برای توسعه شهر اراک در حوزه زمین مشکلاتی وجود دارد و این مهم موجب شده شهر اراک جزو چند شهر گران کشور در حوزه مسکن قرار گیرد.

کریمی افزود: اکنون برای دسترسی از شرق به غرب اراک مشکلاتی وجود دارد و طرح ۵۸ متری در دوره گذشته حذف و جایگزینی برای آن پیش بینی نشده‌ است.

وی افزود: تقویت فضای سبز در اراک ضروری بوده و ایجاد یک‌هزار هکتار فضای سبز در مدت ۱۵ سال گذشته برای این شهر پیش بینی شده بود که ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر این مهم نیز محقق نشده‌ است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: فضای سبز موجود در شهر اراک که در گذشته در کرهرود و سنجان وجود داشت نابود شده و باید در زمینه ایجاد فضای سبز در اراک تلاش شود.

کریمی خاطر نشان کرد: طرح ویژه برای قنات ناصری و سنجان در شورای شهرسازی تصویب شده و این مهم نوید بخش آن است که فضای سبز این شهرستان حفظ و موجب توسعه فضای سبز می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه کاهش آلودگی هوا نیاز است زمینه افزایش استفاده از وسایل نقلیه عمومی افزایش یابد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با یادآوری پیش بینی استفاده از ۱۰۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه برقی در شهرهای کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهر اراک در ۳۰ سال گذشته جزو آلوده‌ترین شهرهای کشور و هفت شهر آلوده کشور قرار داشته و این شهرها اکنون از مترو و قطار شهری بهره مند شدند نیاز است شهر اراک نیز در اولویت استفاده از خودروهای برقی قرار گیرد.

کریمی اظهار کرد : با توجه به توسعه ساختار شهرداری اراک بروکراسی شدیدی اکنون در شهرداری این شهر حاکم بوده که نیاز است نظام اداری و چرخه کار شهرداری تسهیل شود.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک در این نشست گفت: در مدت ۲ سال گذشته اقدامات شورای اسلامی با کمک کارکنان شهرداری این شهر تحقق یافته‌ است.

 

کد خبر 221120

 

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید
حمید | ۴ ماه پیش
بهتر نیست که *** را در خصوص چرایی گرانی زمین در اراک را بگویی به جای حاشیه رفتن.بدبخت مردم که باید تاوان بی کفایتی های مسئولین مملکت را بدهند.
0
0