یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ۱۸:۲۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ایرج نادری به عنوان سرپرست جدید تامین اجتماعی فارس معرفی و از زحمات جلیل مرادی، مدیر کل پیشین که به زودی به کسوت بازنشستگی نائل می آید، تجلیل شد.

به گزارش پیام خبر، محمد محمدی امروز با اشاره به اینکه حقوق باید متناسب سازی شود، گفت: 24 میلیون نفر جمعیت شاغل در کشور داریم که 18 و نیم میلیون نفر تحت پوشش صندوق های بیمه ای هستند که بیش از 15 میلیون و 900 هزار نفر مربوط به تامین اجتماعی است.

معاون بیمه ای تامین اجتماعی کشور اظهار کرد: در هر صندوقی ضریب پشتیبانی حرف اول را می زند تامین اجتماعی ضریب 4 به یک دارد که در سال 56، این رقم میزان 25 به یک بود و اصلاحات پارامتری باید در ضریب زیر 5 انجام شود که در برنامه هفتم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در چند سال اخیر قرارداد هایی منعقد می شود که افراد را از شمول بیمه خارج می کند.

بر اساس این گزارش در ادامه، علی محمودی، هم گفت: امروز در مهمترین نقطه تاریخ هستیم و هر گونه حرکت اثرات زیادی در تاریخ دارد.

مدیر کل حراست تامین اجتماعی کشور افزود: گوشه ای گفتمان انقلاب در کالبد فلسطین ایستاده است در مقابل تمام جهان ایستاده است و امروز شکر گذاری و صبر مردم فلسطین و سفاک بودن رژیم صهیونیستی را شاهد هستیم و امروز بشریت در برابر کودکان فلسطینی شرمنده هستند.

وی با اشاره به اینکه صندوق تامین اجتماعی باید به فکر مولد سازی باشد و یک چهارم جمعیت بازنشستگان و مابقی افراد شاغل هستند، تاکید کرد: سه چهارم جمعیت که به سمت بازنشستگی می رود اگر مولد سازی انجام نشود در دهه های آینده به بحران های زیادی برخورد خواهیم کرد.

محمودی گفت: در ماه 50 هزار میلیارد تومان در مورد حقوق ها و مستمری ها باید هزینه کنیم و این رقم در وضعیت کنونی کشور قابل توجه است.
وی گفت: امروز تامین اجتماعی از جیب نسل آینده برداشت می کند و امروز عزم ملی برای مولد کردن شستا لازم است.

علی راستگو، هم با اشاره به اینکه توقع داریم نگرش واقعی به بحث حقوق کارگری شکل گیرد، گفت: موضوع اخیر بازنشستگی باید اصلاح شود.

دبیر خانه کارگر استان فارس با اشاره به اینکه می گویند کارگران فرانسه و کانادا چقدر می گیرند ولی بررسی نمی کنند تفاوت جامعه کارگری ایران و آن کشورها چیست؟، افزود: ما نمی خواهیم هزینه حقوق را افزایش دهند اما حق کارگر نباید پایمال شود و بیایند تورم را به چند سال پیش برگردانند و حقوق کارگر را کاهش دهند، حقوق کارگر میزان 8 میلیون تومان به کجا می رسد، اجاره خانه، هزینه مدرسه فرزندان و یا هزینه های جاری می شود؟

وی گفت: مدیران توجه کنند زمانی که مدیر هستید باید برای کارگر و مردم خدمت کنند.

راستگو بر لزوم توجه به امنیت شغلی در جامعه کارگری تاکید و اظهار کرد: خدمت به جامعه کارگری یک عبادت است و کارگران خیلی مشکل دارند تامین اجتماعی فشار دارد اما فشار روی خودش را دوش به کارگران بگذارد.

خاطر نشان می شود، در پایان ایرج نادری به عنوان سرپرست جدید تامین اجتماعی فارس معرفی و از زحمات جلیل مرادی، مدیر کل پیشین که به زودی به کسوت بازنشستگی نائل می آید، تجلیل شد.

 

کد خبر 221645

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید