شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ۱۱:۴۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سرپرست معاونت فرهنگی واجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: مردم به تماس های تلفنی یا ارسال پیامک در پوشش همکاری در فروش سکه تاریخی یا عتیقه از سوی افراد ناشناس اعتماد نکنند.

به گزارش پیام خبر،سرهنگ حمید افرامن اظهارداشت: اخیرا افرادی سودجو و کلاهبردار با ترفند فریب و بیان مطالب دروغ و بی اساس از آن ها درخواست می کنند در فروش سکه تاریخی یا اشیاء عتیقه با آن ها همکاری کنند.

این مقام انتظامی افزود: در این روش که از طریق برقراری تماس تلفنی و یا ارسال پیامک می باشد، فرد کلاهبردار با استفاده از جملات فریبنده از جمله فروش سکه های طلای تاریخی مکشوفه، فرد گیرنده تماس یا پیام را وسوسه کرده و تحریک به همکاری و همراهی می کنند.

سرهنگ افرامن گفت: علی رغم برخورد متعدد پلیس با این موضوع و دستگیری کلاهبرداران بسیاری در این زمینه اما متاسفانه به دلیل زودباوری مردم و پرسود بودن این مقوله برای کلاهبرداران همچنان شاهد تداوم این نوع کلاهبرداری هستیم.

وی ادامه داد این کلاهبرداران با تظاهر به اینکه فردی کم سواد بوده و اقدام به فروش سکه و اشیاء عتیقه می کنند، تصریح کرد: شهروندان بایستی مراقب باشند که این افراد به صورت باندی اقدام کرده وبیشتر در نقاط ناشناس، خارج از دسترس و بیرون از شهر با قربانی قرار می گذارند وممکن است درصورت فریب فرد و کشاندن وی به محل قرار، برای رسیدن به خواسته شوم خود به اقدامات خشونت آمیز از جمله ضرب و شتم، سرقت به عنف و حتی قتل متوسل شوند .

سرپرست معاونت فرهنگی واجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه برابر قانون خرید و فروش اشیاء عتیقه اصلی و تقلبی جرم است از شهروندان درخواست کرد درصورت دریافت پیام یا تماس تلفنی از سوی فرد یا افراد ناشناس و درخواست همکاری برای فروش سکه تاریخی یا عتیقه مطمئن باشند که این‌موضوع صد درصد غیرواقعی بوده و فرد قصد فریب و کلاهبرداری از آن ها را دارد. 

سرهنگ افرامن تاکید کرد مردم تحت هیچ شرایطی به تماس ها یا پیامک های افراد ناشناس توجهی نکرده و در صورت مواجه شدن با این مسئله بلافاصله شماره تلفن فرد را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند تا شاهد کلاهبرداری افراد سودجو نباشیم.

 

کد خبر 221685

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید