شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ۱۳:۵۶
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: ستاد اربعین که در وزارت کشور مدیریت می شود که همه وزرا در آن حضور دارند یک قول هایی به صورت ضمن و شفاهی برای رانندگان ارائه شد و وزارت صمت هم مکلف شده بود که در بحث لاستیک و روغن همکاری کند، که انجام نداد.

به گزارش پیام خبر، علیرضا راستیار، امروز در جمع خبرنگاران ضمن بزرگداشت هفته حمل و نقل و راهداری با اشاره به اینکه رسانه ها را بازوان خود در راهداری می دانیم، گفت: فارس در حوزه های مختلف راه و راه سازی دچار کمبود هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به اینکه از 25 اسفند تا 20 فروردین سال جدید، همکاران ما در حوزه راهداری حضور مستمر در راه ها دارند.

وی با اشاره به اینکه کمبود منابع انسانی یکی از چالش هایی برای راهداری و حمل و نقل جاده ایست، تاکید کرد: 6 شهرستان مصوبه فرمانداری گرفته اند که در این 6 شهرستان نیرو نداریم.

راستیار با اشاره به اینکه نگهداری از راه ها، ایمنی جاده ها، راهداری زمستانه، فعالیت های اربعین و دهه پایانی صفر از جمله برنامه های سازمان حمل و نقل و راهداری است، تاکید کرد: فارس در حوزه راهداری رتبه اول را دارد و بهره برداری از آزادراه از دستاوردهای مهم استان محسوب می شود.

وی افزود: آسفالت حفاظتی کم هزینه در محور شیراز – جهرم – لارستان اجرا شده است.

راستیار اظهار کرد: سه هزار و یکصد کیلومتر از محورهای استان فارس بهسازی و روکش آسفالت شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس اظهار کرد: 12 هزار کیلومتر خط کشی جاده هم به انجام رسید که بیش از 90 درصد محورهای فارس با ماشین های دولت خط کشی شده است.

وی با اشاره به اینکه 121 نقطه در فارس شاخص گرفته شد و از این تعداد 119 نقطه رفع نقص شده است، اضافه کرد: 2 سری نقاط حادثه خیز در فارس و کشور شناسایی شد و در اسفند 1401 نقاط جدیدی شناسایی شده که بر مبنای ثبت رکورد جدید در کل کشور 887 نقطه شناسایی و 94 نقطه آن مربوط به فارس است که از ابتدای امسال 53 نقطه اصلاح شده است و برای اصلاح آن نیازمند 300 میلیارد تومان اعتبار است.

راستیار با اشاره به اینکه 2 و نیم درصد وضعیت راه های فارس در وضع خوبی از لحاظ آسفالت نیست، اظهار کرد: از شنبه تخصیص قیر را خواهیم داشت و پیمانکاران هم به زودی برای بهسازی فعال خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس افزود: از مصوبه سهم مصوبات سفر در سه فصل توانسته ایم اعتبار بگیریم که در پیش نویس آمده است.

راستیار افزود: در مجموعه آزادراه قوانین به این گونه است تا دوره بازگشت سرمایه آزادراه، مسئولیت بازسازی، احداث و غیره به عهده شرکت ساخت است که تمامی امورات رسیدگی به آزادراه به عهده شرکت ساخت است که اگر نواقصی باشد به تهران اعلام می کنیم و آنان از شرکت احداث می خواهند نواقص را رفع کنند، در حال حاضر سه گشتی پلیس راه به صورت 24 ساعته فعال شده و شرکت احداث پنج گشت راهداری راه اندازی کرده است و در بحث دوربین های ثبت تخلفات هم 24 سامانه دوربین ثبت تخلف جانمایی شده است که به زودی نصب می شود و به زودی تردد شمار در کف آسفالت آزادراه نصب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خسارت هایی که ناشی از مشکلات جاده ای باشد، اگر ضابطان قضایی حضور یابند و تایید کنند خسارت را الزاما پرداخت خواهیم کرد، اضافه کرد: در بحث آسفالت ورودی های شیراز سه قرارداد بسته شده است که با تخصیص قیر اقدامات لکه گیری شکل می گیرد که سه پیمانکار در سه محور فعالیت می کنند.

راستیار در مورد تقاطع غیرهمسطح زیبا شهر هم گفت: جلسه ای با مدیر کل راه و شهرسازی فارس برگزار شد و مشاور طرح، طرحی آورده بود که می توان با تمهیداتی در صورت تایید شورای ترافیک از وضع موجود پل استفاده شود.

وی گفت: ستاد اربعین که در وزارت کشور مدیریت می شود که همه وزرا در آن حضور دارند یک قول هایی به صورت ضمن و شفاهی برای رانندگان ارائه شد که اتفاق نیفتاد که با توجه به اینکه قول ها مطابق ضوابط نبود و انجام نشد، از استان یک سری روغن هایی در پایانه بار اکبرآباد توزیع کردیم که حداقل توقع رانندگان را انجام دهیم.

راستیار اضافه کرد: وزارت صمت هم مکلف شده بود که در بحث لاستیک و روغن همکاری کند، که انجام نداد، زائری که از شیراز حرکت می کند کرایه حق راننده را پرداخت کرده است، امسال مدیریت خوبی در فارس روی داد و کمترین چالش را شاهد بودیم.

وی پیرامون برخی خطوط که در حال تعطیلی هم هست، گفت: به هیچ عنوان دیدگاه به افزایش نرخ نیست اما شرکت های حمل و نقل مکلف به تامین ناوگان هستند، شاید یک جاهایی ظلم در حق این افراد می شود که کرایه مطابقت ندارد اما از سوی دیگر مردم استفاده کننده از حمل و نقل عمومی هم افرادی هستند مثل دانشجویان که هزینه زیادی ندارند.

 

کد خبر 221690

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید