شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ۱۷:۲۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

بیش از 2 و نیم میلیارد ریال داروی قاچاق در منزل مسکونی در شیراز کشف شد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از کشف بیش از 2 و نیم میلیارد ریال داروهای قاچاق در یک منزل مسکونی در شیراز خبر داد.

به گزارش پیام خبر، دکتر محمدجواد راعی گفت: پس از شناسایی و رصد بازرسان این دانشگاه در شبکه های اجتماعی و دریافت مجوز از دستگاه قضایی، با همکاری نیروی انتظامی از یک منزل مسکونی در غرب شیراز، 121 قلم از انواع دارو به ارزش بیش از 2 و نیم میلیارد ریال، کشف و ضبط شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه در این بازرسی و نظارت، برخی از داروهای قاچاق کشف شد، گفت: برخی از این داروهای توقیف شده شامل انواع ژل های بوتاکس، مزوژل و انواع فیلر تزریقی قاچاق و غیرمجاز است.

دکتر راعی با هشدار به تشدید نظارت‌ها بر وضعیت داروهای زیبایی و اقلام آرایشی و بهداشتی در جلوگیری از فعالیت افراد غیرمجاز و قاچاقچیان دارو، گفت: توزیع و عرضه انواع ژل و بوتاکس، مزوژل و انواع فیلر تزریقی رایج تنها در داروخانه و درمانگاه ‌های دارای مجوز از وزارت بهداشت، مجاز است و هرگونه خرید، فروش، نگهداری آن در سایر اماکن جرم محسوب می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه ضمن درخواست از فعالان این حوزه در خصوص تبعیت از قانون زنجیره تامین کالاهای سلامت محور، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با سامانه 190 وزارت بهداشت تماس بگیرند.

 

کد خبر 222221

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید