یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ۱۷:۲۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چهار هزار و ۴۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل استفاده کشف شده از سوی معاونت غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت، معدوم شد.

به گزارش پیام خبر، دکتر روح اله کریمی گفت: در بازرسی های کارشناسان واحد نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان شهرستان از مراکز و کارخانجات تولیدی، مقدار چهار هزار و ۴۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل استفاده کشف شد‌.

معاون غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت با اشاره به این موضوع که مواد غذایی کشف شده دارای استاندارد های بهداشتی لازم نبوده اند و سلامت جامعه را به خطر می انداختند، افزود: با انجام نمونه برداری از اقلام غذایی کشف شده و ارسال به آزمایشگاه، پس از دریافت پاسخ آزمون و اعلام آزمایشگاه مواد غذایی مشخص شد که این مواد غذایی غیر قابل مصرف است که پس از کسب دستور مقام قضایی، با حضور نماینده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان مرودشت معدوم شد.

دکتر روح اله کریمی: بازرسان واحد نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان شهرستان در راستای ارتقای شاخص های سلامت جامعه، شبانه روز به صورت سرزده و دوره ای بر اساس شاخص ها و ضوابط فنی و بهداشتی، اقدام به بازرسی از مراکز تهیه، تولید و بسته بندی مواد غذایی می کنند.

دکتر جواد هوشیار با اشاره به این نکته که از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۲۸ بازدید از مراکز تحت پوشش واحد نظارت بر مواد خوراکی انجام شده است، تصریح کرد: رعایت بهداشت مواد غذایی از زمان تولید تا مصرف ضامن سلامتی جامعه است.

وی از شهروندان خواست تا در خرید محصولات به ویژه مواد مرتبط با سلامت به شناسنامه بهداشت محصول، تاریخ تولید و انقضاء دقت داشته و در صورت مشاهده موارد مشکوک، به سامانه شکایات مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شماره ۱۹۰ گزارش دهند تا بررسی لازم انجام شود.

 

کد خبر 222223

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید