یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ۱۳:۳۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در سومین روز از هفته پژوهش و در همایش استانی تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره ملی علمی پژوهشی، از 69 دانش‌آموز پژوهشگر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس قدردانی شد.

محمدخلیل عسکری، در سومین روز از هفته پژوهش و در همایش استانی تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره ملی علمی پژوهشی گفت: تربیت یک فرآیند است که در حوزه‌های مختلف اتفاق می‌افتاد لذا پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی یکی از مکان‌های تربیتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: افضل بودن یک ساعت تفکر از 70 سال عبادت نشان از اهمیت تحصیل علم در آموزه های دینی ما دارد و از طرفی آثار به جای مانده از ایران باستان گویای اهمیت علم در نزد ما ایرانیان است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اولین توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی علم‌آموزی است هرچند شتاب علمی ایران ۱۱ برابر دنیاست و رتبه ۱۶ را در جهان داریم اما همچنان برای رسیدن به قله باید تلاش کنیم.

عسکری تصریح کرد: معتقدم پشتیبان یک دانش‌آموز موفق خانواده‌ای تلاشگر و مادری ساعی قرار دارد البته این نافی نقش مدرسه نیست که آن هم جای سپاس و تقدیر دارد.

وی ادامه داد: با توجه با استقرار دبیرخانه ادبی در شیراز تلاش داریم جشنواره نوروز را با حضور کشورهای مختلف در شیراز برگزار کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: یکی از زیر نظام‌های سند تحول بنیادین، تحقیق و پژوهش است لذا استان فارس با دارا بودن بیشترین پژوهش‌سرا در این حوزه شاخص است.

وی ادامه داد: تربیت یک فرآیند است که در حوزه‌های مختلف اتفاق می‌افتاد لذا پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی یکی از مکان‌های تربیتی است.

عسکری با تقدیر از همه دست اندرکاران حوزه پژوهش و پژوهش‌سراها، اظهار کرد: تعدادی از مادران که نقش پررنگی در هدایت فرزندانشان به سمت کارهای پژوهشی داشته‌اند به زیارت امام رضا علیه‌السلام اعزام خواهند شد.

وی افزود: استان فارس رتبه اول کشوری در حوزه پژوهش را از آن خود کرده است لذا قدردان تلاش‌های دانش‌آموزان استان و همه دست اندرکاران حوزه پژوهشی هستیم.

بر این اساس در مراسم تجلیل از پژوهشگران دانش‌آموز استان فارس از 69 دانش‌آموز پژوهشگر ناحیه سه شیراز از پژوهش‌سراهای خدادوست و اسدی و از سید عبدالصمد موسوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز به عنوان مدیر برتر در عرصه پژوهش قدردانی شد.

آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در این جشنواره مقام اول را در شهر شیراز و مقام چهارم را در بین 59 منطقه آموزش و پرورش استان فارس به خود اختصاص داد.

گفتنی است نمایشگاه دست‌سازه‌های علمی پژوهشی دانش‌آموزان ناحیه سه شیراز نیز در محل جهاد دانشگاهی برگزار شده است.

 

کد خبر 222644

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید