شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۲۶ دی ۱۴۰۲ ۱۱:۰۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خبر داد:

ساخت همزمان 9 راه روستایی در استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در حال حاضر هشت پروژه ساخت راه روستایی به طول کلی بیش از ۶۰ کیلومتر در سطح استان فعال و در دست احداث است.

به گزارش پیام خبر از اراک، مهرداد جهانی در جمع خبرنگاران گفت: در دو سال اخیر ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی در سطح استان زیرسازی و آسفالت شده و در حال حاضر با فعالیت ۹ پروژه در این حوزه، ساخت بیش از ۶۰ کیلومتر راه روستایی در دست اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: ساخت راه روستایی سرآبادان بطول ۱۰ کیلومتر در شهرستان تفرش با قراردادی به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال یکی از این طرح‌ها است که اکنون مشغول ترانشه برداری و آماده‌سازی مسیر برای زیرسازی آن هستیم.

جهانی افزود: ساخت راه روستایی «وسـمق - هفتیـان» نیز دیگر پروژه ساخت راه روستایی در شهرستان تفرش است که عملیات زیرسازی آن بطول سه کیلومتر انجام شده و آماده اجرای آسفالت است.

وی در ادامه با اشاره به ساخت راه‌های روستایی در شهرستان فراهان گفت: راه‌های روستایی «ماستر - گــونه» و «تلخـاب - چاقر» نیز در مجموع به طول چهار و نیم کیلومتر با ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.

ساخت راه‌های روستایی «مهرآباد - خارپهلو» با اعتبار اولیه به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال (که در گام نخست نیاز به ۱۰۰ هزار مترمکعب ترانشه برداری سنگی دارد) و «دارانجیـر» با ۳۳ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های ساخت راه‌های روستایی است که به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در شهرستان خنداب در دست اجرا است.

وی پروژه ساخت راه روستایی «وفس - آقچه قلعه» را یکی از بزرگترین پروژه‌های ساخت راه روستایی در سطح استان عنوان کرد و گفت: طول این پروژه در مجموع برابر با ۲۲ کیلومتر است که مطالعات آن با استفاده از تکنولوژی‌های نوین انجام شده و اکنون بیش از ۱۰ کیلومتر آن آماده زیرسازی شده است.

جهانی افزود: با تکمیل این طرح که بخش اعظم ترانشه برداری آن تاکنون با استفاده از ظرفیت ماشین آلات راهداری این اداره کل صورت گرفته، دو شهرستان ساوه و کمیجان بهم متصل خواهند شد که مسلما نقش بسزایی در توسعه پایدار این منطقه ایفا خواهد کرد.

وی یادآور شد: ساخت راه روستایی «جمالکه» در شهرستان اراک نیز از دیگر پروژه‌های در دست اجرا در استان مرکزی است و البته علاوه بر این پروژه‌های فعال، تعدادی کارگاه ساخت راه روستایی نیز بعلت برودت هوا تعطیل شده که به محض فراهم شدن دمای مناسب، عملیات اجرایی آن‌ها مجدداً از سر گرفته خواهد شد.

 

کد خبر 224207

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید