یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ ۲۰:۴۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل هواشناسی فارس اعلام کرد:‌ فعالیت سامانه بارش باران همراه با ‌وزش باد و برف در مناطق سردسیر برای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری سوم و چهارم بهمن، در مناطق شمالی، شمال غرب، غربی و مرکزی استان پیش بینی شده است.

به گزارش پیام خبر، مسعود حقیقت افزود:‌ از اواخر وقت سه شنبه سوم بهمن تا اواخر وقت چهارشنبه چهارم بهمن در شمال غرب، غرب و بخش هایی از مرکز استان بارش باران همراه با بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی فارس ادامه داد: اوج فعالیت این سامانه طی روز چهارشنبه در شمال غربی استان و شهرستان های نورآباد ممسنی، رستم، سپیدان و بیضا خواهد بود.

حقیقت افزود: برای روز چهارشنبه در نیمه شمالی استان به ویژه در شمال شرقی، وزش باد شدید و احتمال خسارت نیز پیش بینی می شود.

این سامانه بارشی با هشدار سطح زرد اوخر وقت سه شنبه سوم بهمن ماه در شمال غرب استان فعال می شود.

لغزندگی جاده ها، عدم اتراق در بستر رودخانه ها

وی تاکید کرد: اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده ها به ویژه در مناطق سردسیر و کوهستانی وجود دارد همچنین ‌عدم اتراق و عبور در مسیر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در تردد جاده ای به ویژه آزاد راه شیراز، ‌اصفهان، احتیاط در فعالیت های عمرانی و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهن سال توصیه می شود.

دشت نمدان و خرم بید سردترین

بر اساس جدول وضعیت جوی ایستگاه های هواشناسی فارس در ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به امروز دوشنبه، دشت نمدان اقلید فارس با ۱۴ درجه زیر صفر سردترین منطقه فارس به خود اختصاص داد، پاسارگاد با ۹، سده اقلید با هفت،آباده با پنج، بوانات با چهار درجه زیر صفر در رتبه های بعدی جای دارند و دمای هوای شیراز هم به ۲ درجه زیرصفر درجه رسید. ‌

پیشتر هواشناسی فارس طی اطلاعیه سطح زرد فعالیت سامانه بارش باران،‌ وزش باد و برف در مناطق سردسیر برای ‌جمعه ۲۲ دی ماه در مناطق شمال و شمال غرب استان پیش بینی کرده بود.

 

کد خبر 224563

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید