شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ ۰۷:۳۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیر عامل شرکت آبفا فارس از آغاز عملیات اجرای سامانه ی تامین آب شرب مجموعه روستاهای ریزآب بخش قطرویه شهرستان نی ریز خبر داد و گفت: با بهره برداری از این سامانه ی آبرسانی، کمیت و کیفیت آب شرب ۹۵ روستای این بخش ارتقاء خواهد یافت.

به گزارش پیام خبر، علی جان صادق پور از آغاز عملیات اجرای سامانه ی تامین آب شرب مجموعه روستاهای ریزآب بخش قطرویه شهرستان نی ریز خبر داد و گفت: با بهره برداری از این سامانه ی آبرسانی، کمیت و کیفیت آب شرب ۹۵ روستای این بخش ارتقاء خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس اظهار داشت: استمرار خشکسالی طی سالهای اخیر و از بین رفتن منابع آبی، موجب کمبود در کمیت و کیفیت آب شرب روستاهای منطقه ی قطرویه، به ویژه دهستان ریزآب گردیده است.

در همین راستا شرکت آبفا استان فارس به منظور رفع مشکل کم آبی در این مناطق اقدامات متعددی انجام داده که متاسفانه به دلایل یاد شده، موفقیت خاصی در این خصوص حاصل نشده است و مردم این منطقه کماکان با مشکل کم آبی مواجه هستند.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس تصریح کرد: طبق مطالعات کارشناسی دقیق، تنها راهکار ممکن به منظور برون رفت از این بحران، استفاده از ظرفیت آب ذخیره ی سد چشمه ی عاشق می باشد که پس از رایزنی و مذاکرات مستمر، خوشبختانه با همکاری و مساعدت شرکت فولاد نی ریز، خط انتقال این طرح از سد چشمه عاشق تا محل احداث پکیج تصفیه آب اجرا و امکان احداث تصفیه خانه ی آب فراهم شد.

در همین راستا از محل تصفیه خانه آب تا روستاهای ریزآب نیز خط انتقالی به طول ۴۰۰۰ متر با مشارکت بسیج سازندگی استان اجرا شد.

او افزود: سامانه ی آبرسانی مجموعه ی ریز آب بخش قطرویه، شامل؛ نصب پکیج تصفیه ی آب با ظرفیت تصفیه ی ۶۰ لیتر بر ثانیه و اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال بود که با اجرای خط انتقال این طرح، عملیات احداث پکیج تصفیه ی آب نیز آغاز گردیده و به سرعت در حال اجرا می باشد.

به گفته ی مدیر ارشد حوزه ی آب شرب استان فارس، این پکیج تصفیه آب از نوع فیلتر شنی با دبی خروجی ۶۰ لیتر بر ثانیه است که با بهره برداری از آن، آب شرب روستاهای بخش قطرویه، شامل۹۵ روستا و آبادی، با جمعیتی بالغ بر ۱۲۰۰۰ نفر، از محل سد چشمه عاشق تامین خواهد شد.

رئیس هیات مدیره ی شرکت آبفا فارس اضافه نمود: این طرح با اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال در حال اجراست و پیش بینی می شود در صورت تامین به موقع اعتبارات مورد نیاز، تا ۶ ماه آتی به مرحله ی بهره برداری برسد.

 

کد خبر 224586

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید