شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
یکشنبه, ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ ۱۵:۲۷
زمان مطالعه: 4 دقیقه
عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: جشن های رجبیه و شعبانیه در محلات می تواند شادی، نشاط و شور سرزندگی را ارتقاء و تعالی بخشد که به حمدلله از طریق 11 منطقه شهرداری برگزار خواهد شد.

به گزارش پیام خبر، محمدرضا هاجری، امروز در نطق پیش از دستور شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ماه پربرکت رجب، شعبان و رمضان، نسخه حیات طیبه و تفسیر معنوی زندگی مومنانه را رقم زده، همه ساله فرصتی ایجاد کرده تا خود را تقویت معرفتی و معنوی کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: جشن های رجبیه و شعبانیه در محلات می تواند شادی، نشاط و شور سرزندگی را ارتقاء و تعالی بخشد که به حمدلله از طریق 11 منطقه شهرداری برگزار خواهد شد.

وی گفت: برای اولین بار در شیراز 125 اعتکاف در 125 محله و مسجد برگزار شد که نوید بخش و امید آور برای سال های بعد خواهد بود، به یاری خداوند و فعالان حوزه های قرآنی با راه اندازی محافل انس با قرآن و سفره های ساده آسمانی افطاری در تمامی محلات در ماه مبارک رمضان، بهار قرآن، فضای شهر مقدس شیراز را بهاری خواهیم کرد.

هاجری اظهار کرد: تخصیص 12 درصد بودجه 29 هزار و 500 میلیارد تومانی شهرداری شیراز به تقویت، ارتقاء و تعالی فرهنگی، به شهر مقدس شیراز کمک کرده، چنانچه همراه با تدبیر، پیوست فرهنگی و توزیع در طرح و برنامه های محلات و مناطق باشد، می تواند تغییر و تحولات مناسبی در حوزه های فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی،آموزشی و علمی ایجاد کند.

وی افزود: به دفاع ازدختران پاک، عفیف، صادق و خالص شیرازی، اعتراض خود را به نمایندگی از اهالی شریف شهر مقدس شیراز از اجرای ترانه مبتذل «دخت شیرازی» همراه با رقص چند زن مدعی هنرمندی در میانه بازی فوتبال ایران و هنگ کنگ در میانه زمین بازی رقابت های جام ملت های آسیا در قطر، اعلام کرده از دستگاه های نظارتی، هنری و قضائی درخواست دارم به احترام دختران شیرازی، خودسری صورت گرفته بر علیه آبرو و حیثیت تیم ملی ایران در قطر را پیگیری تا من بعد شاهد اینگونه ناهنجاری ها نباشیم.

هاجری اظهار کرد: لازم است به منظور گسترش سلامتی، نشاط و شادای جسم و روح با ورزش، بسترهای مناسب ورزشی را در محلات و بوستان ها با تقویت ایستگاه های ورزش صبحگاهی مهیا سازیم، بستر سازی با شهرداری و تامین مربی ورزش های صبحگاهی با اداره ورزش و جوانان بوده تا با مشارکت بتوان به اهداف خود رسید، طبق پژوهش های موجود، ورزش در اوقات فراغت، 37 درصد در محل سکونت، 22 درصد در بوستان ها، 22 درصد در سالن های ورزشی، 11 درصد در فضاهای عمومی و هشت درصد در سالن های ورزشی دولتی صورت می گیرد که با هماهنگی و همدلی می توان فضاهای عمومی مناسب را در تمامی محلات و بوستان ها گسترش داد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: به هوش باشیم طبق داده های علمی – پزشکی 16 میلیون ایرانی دچار چاقی و اضافه وزن هستند که گسترش ورزش همگانی می تواند متعادل و متوازن کننده جسم ها باشد.

وی گفت: یکی از مطالبات، توقعات و خواسته های بر حق شهروندان شیرازی، جلوگیری از راه اندازی مراکز دام پزشکی و درمان حیوانات خانگی در پهنه های مسکونی است، لازم است شهرداری محترم نسبت به مطالبات مردم توجه ویژه کرده، نگذارند در پهنه های مسکونی اینگونه مراکز راه اندازی و فعالیت کنند، فضاهای مناسبی در اختیار آنها قرار گیرد که جز پهنه های مسکونی نبوده، خدماتی باشد.

هاجری اضافه کرد: انتخاب شیراز به عنوان پایتخت محیط زیست شهرداری های آسیا، افتخاری برای شهر بوده، نشان می دهد با پاکی زمین و هوا می توان کانون حضور گسترده صنعت گردشگری و زیارت باشد، ضروری است به فکر زیر ساخت ها از قبیل اقامتگاه های مناسب و پارکینگ و سرویس های بهداشتی باشیم، این انتخاب فرصتی است برای تکمیل کمربند سبزاطراف شیراز که استاندار فارس تمام قد پیگیر تحقق این کار اساسی و محوری است.

وی گفت: با توجه به اینکه کمیته نام گذاری شورا، بیش از 90 درصد کوچه ها را به نام شهدا مزین کرده که جای تقدیر و تشکر دارد، لازم است از زنان شهیده غافل نشویم، به صورت ویژه نام این شهیده های عزیز در معابر، اماکن و جاهای مناسب در نظر گرفته شود تا نام و یادشان همچون یادگاری ماندگار و جاودان در شهر بدرخشد.

هاجری اظهار کرد: محله اسلامی سازی باید با خانه های ایرانی ایجاد شود نه قوطی کبریت های هوایی که از سبک زندگی اسلامی – ایرانی عبور می کند.

 

کد خبر 224908

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید