شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. سیاسی
یکشنبه, ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ۰۹:۳۷
زمان مطالعه: 4 دقیقه
فرماندار شیراز نتایج نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز و مجلس خبرگان رهبری و انتخابات اقلیت های دینی اعلام کرد.

به گزارش پیام خبر، لطف الله شیبانی، امروز در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات یازدهم اسفند دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با شکوه برگزار شد و این انتخابات در سلامت کامل و آرامش کامل و با مشارکت قابل قبول مردم عزیز رقم خورد، در این دوره در شهرستان های شیراز و زرقان نزدیک به 26 درصد مشارکت حضور مردم را بر اساس واجدین شرایط شاهد بودیم.

فرماندار شیراز گفت: در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، انتخابات همانطور که قبلا عنوان شد، قریب 22 هزار نفر از مجریان انتخابات، ناظرین، عزیزان امنیتی و نظامی، و مجموعه بازرسان ایفای نقش کردند.

وی با اشاره به اینکه در بحث خبرگان رهبری شهرستان شیراز به عنوان مرکز حوزه انتخابیه استان فارس به حساب می آید، گفت: تعداد کل برگ آرای ماخوذه، یک میلیون و 580 هزار و 580 رای که از این تعداد یک میلیون و 160 هزار و 823 رای آرای صحیح بوده است و مجموع صندوق اخذ رای در استان سه هزار و 514 شعبه داشتیم.

فرماندار شیراز گفت: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حضرات آیات، لطف الله دژکام با 726 هزار و 812 رای، احمد بهشتی با 607 هزار و 995 رای، علی اکبر کلانتری با 432 هزار و 810 رای، سید محمدعلی مدرسی طباطبایی با 345 هزار و 365 رای و سید علیرضا دانا با 309 هزار و 429 رای به مجلس خبرگان رهبری راه یافتند.

وی با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شیراز و زرقان، گفت: حوزه های فرعی در این 2 حوزه انتخابیه وجود داشت که در مجموع چهار حوزه فرعی داشتیم که شامل بخشداری ها می شد.

شیبانی گفت: کل آرای ماخوذه 341 هزار و 82 رای بوده است و مجموع آرای صحیح 289 هزار و 42 رای که ملاک انتخاب نامزدها بوده است و تعداد 52 هزار و 40 رای آرای ماخوذه باطل بوده است و طبق ماده 9 قانون انتخابات مجلس حداقل یک پنجم آرای صحیح کسب شود بر این اساس روح الله نجابت با 78 هزار و 351 رای و جعفر قادری با 59 هزار و 62 رای با کسب بیش از 20 درصد آرا در مرحله اول نصاب ورود را کسب کردند و به مجلس راه یافتند.

وی گفت: مطابق ماده 10 قانون انتخابات محلس تعداد نامزدهایی که باید به مرحله دوم بروند باید 2 برابر کرسی های مورد نیاز باشد بر این اساس علیرضا پاک فطرت با تعداد 56 هزار و 329 رای، ابراهیم عزیزی با 52 هزار و 773 رای، سید اسماعیل حسینی با 49 هزار و 11 رای و رحمت الله مرزوقی با 47 هزار و 341 رای به مرحله دوم راه یافتند.

وی گفت: صورتجلسه انتخابات هر 2 مجلس با حضور اعضای هیات نظارت شهرستان مورد تایید قرار گرفته است و پس از این جلسه این صورتجلسه بارگزاری می شود.

شیبانی اظهار کرد: شیراز میزبان به عنوان حوزه فرعی انتخابیه کلیمیان ایران بوده است که آرای مربوطه به حوزه فرعی شهرستان شیراز است و در این حوزه 2 نامزد حضور داشتند، همایون سامه یح نجف آبادی با 695 رای و امیر دوستان 418 رای کسب کردند.

فرماندار شیراز افزود: در حوزه فرعی ارامنه جنوب در شهرستان شیراز گقارد منصوریان، 14 رای و امیر هوسپ 2 رای و حوزه فرعی زرتشتیان ایران بهشید برخوردار 48 رای و فرخ ایزدی کلانتری 10 رای کسب کردند.

 وی گفت: 2 نوع آرای باطله داریم که آرای باطله ماخوذه داریم که آرای سفید، آرای ناخوانا و آرای افراد غیر از داوطلبین باشد، ماخوذه هستند و جز مشارکت محاسبه می شود و آرای باطله غیرماخوذه آرای خرید و فروش شده و یا مازاد بر تعرفه صندوق در شعبه وجود داشته باشد.

فرماندار شیراز گفت: از امروز داوطلبین و نامزدهایی که معترض باشند ظرف 48 ساعت می توانند به فرمانداری شکایت را تحویل دهند و ظرف مدت هفت روز هیات اجرایی و هیات نظارت نسبت به شکایات اقدام می کند.

وی گفت: ما منتظر دستور وزارت کشور و ستاد انتخابات هستیم که زمان دور دوم را اعلام کند.

 

کد خبر 226869

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید