یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ۰۹:۰۳
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اعتباری بالغ بر ۳۳۵ میلیارد تومان بطور نمادین در شهرستان زرندیه افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش پیام خبر از اراک، مهرداد جهانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در حاشیه بهره برداری از این پروژه‌ها تکمیل تقاطع غیر همسطح راه آهن پرندک با ۳۵ میلیارد تومان اعتبار را نحستین پروژه ای بیان کرد که با حضور معاون رئیس جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت و افزود: این پروژه یکی از طرح‌های نیمه تمامی بود که به همت دولت سیزدهم و با توجه به تاکید رئیس جمهور در راستای تکمیل طرح‌های نیمه تمام پس از حدود هفت سال تکمیل و مورد بهره‌برداری کاربران جاده‌ای بخصوص مردم شهرستان زرندیه قرار گرفت.

جهانی اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه عمرانی، با رفع یکی از نقاط پرتصادف استان گامی ارزشمند در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن برداشته می‌شود.

وی در ادامه گفت: اجرای لکه گیری هندسی و انواع روکش‌های آسفالت در راستای نگهداری از راه‌های موجود شمال استان مرکزی با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در مجموع، به طول ۱۱۰ کیلومتر شامل روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ در آزادراه ساوه - تهران، لکه گیری و روکش آسفالت محور ساوه - بوئین زهرا محدوده کارخانه سیمان، روکش آسفالت محور قدیم ساوه - تهران محدوده پیچ آیینه تا تقاطع بویین زهرا، روکش آسفالت در ۷ کیلومتر از محور بیات، واریانت روستای رضا آباد در محور ساوه - طراز ناهید بطول ۱.۵ کیلومتر و اجرای روکش آسفالت در محورهای آوه حدفاصل جاده قدیم تا آزادراه ساوه - سلفچگان، روکش آسفالت مامونیه به آزادراه، روکش آسفالت راه روستاهای الوسجرد، مرادخانلو، صفی آباد از دیگر پروژه‌هایی است که افتتاح شد.

جهانی تصریح کرد: در راستای محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار با اولویت روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته، با توجه ویژه‌ای که در دولت سیزدهم بر این مسئله وجود دارد و تاکید رئیس جمهور به این مهم، ساخت ۱۶ کیلومتر راه روستاهای اصفهانک، هبران، مرق، آقچه قلعه، علیدرزی، دروازه، میچینک، خرم آباد و توحیدلو در مجموع با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در دو شهرستان ساوه و زرندیه انجام شده که مسلما نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و گردشگری و مهاجرت معکوس از شهر به روستا و تسهیل در تردد مردم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در راستای ارتقاء سطح ایمنی راه‌ها در شمال استان مرکزی احداث و بروزرسانی ۱۲ کیلومتر روشنایی طولی با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شده است، افزود: ۸۴۵ کیلومتر خط کشی راه‌های برون شهری در شهرستانهای ساوه و زرندیه با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان انجام شده است.

این مقام مسئول در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه گفت: برای کاهش تصادفات جاده‌ای در تقاطعات همسطح، در ۲۰ تقاطع از جمله تقاطعات روستاهای جلکبر، جوشقان، مزاقان، سه راهی سد الغدیر ساوه، احمدبیگ، سوسنقین، دخان، شاهسون کندی، هریسان، دالستان، میمه و ... روشنایی نقطه‌ای احداث شده که در این راستا در برخی موارد از ظرفیت خیرین و دهیاری‌ها نیز بهره گرفته شده است.

وی گفت: برای ارتقاء ایمنی راه‌ها از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان به اجرای چهار کیلومتر حفاظ بتنی و فلزی (نیوجرسی و گاردریل) نیز اشاره کرد که در مقاطعی از محور قدیم ساوه - همدان و ساوه - تهران اجرا شده است.

جهانی افزود: موارد ذکر شده، پروژه‌های بزرگ مقیاسی است که به صورت پیمانی انجام شده و اقدامات دیگری هم به صورت جاری توسط راهداران انجام می‌شود که از آن جمله می‌توان به نصب انواع تابلوهای ایمنی، اجرای شیب شیروانی، تعریض پل‌های آبرو، ترانشه برداری در محل پیچ‌های خطرناک، تعمیرات گاردریل، تعمیرات چراغ‌های چشمک زن، آشکارسازی جاده، تعمیرات روشنایی، نظافت سطح راهها، اصلاح هندسی و... اشاره کرد.

 

کد خبر 227103

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید