شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ۱۸:۴۰
زمان مطالعه: 8 دقیقه
ستاد مرکزی خدمات نوروزی شهرداری شیراز امروز با حضور مسئولین امر افتتاح شد و این ستاد تا 13 فروردین در خیابان معزی فرهنگسرای کتاب برپا خواهد بود.

به گزارش پیام خبر، محمدحسن اسدی در آیین افتتاح ستاد مرکزی خدمات سفر شهرستان شیراز با حضور مسئولین استانی و شهری که در فرهنگ‌سرای کتاب برگزار شد، از حضور مدیران ارشد استانی در این جلسه تقدیر کرد و افزود: با توجه به تجارب سال‌های گذشته شیراز میزبان بیش از 2 میلیون نفر مسافر خواهد بود.

شهردار شیراز ضمن تاکید بر این موضوع که شهرداری شیراز به‌عنوان دستگاه برتر در سطح کشور در ستاد خدمات سفر معرفی‌شده و امسال نیز تلاش خواهد کرد بهترین خدمات را به مهمانان نوروزی ارائه دهد، خاطرنشان کرد: شیراز به‌عنوان یک شهر کهن و سومین حرم اهل‌بیت ویژگی‌هایی را دارد که هر گردشگری را برای سفر به این شهر ارزشمند ترغیب می‌کند.

افتتاح ستاد مرکزی خدمات نوروزی شهرداری شیراز - محمدحسن اسدی، شهردار شیراز

اسدی با اشاره به اینکه شیراز نامی به بلندای تاریخ ایران دارد، اظهار کرد این آوازه جهانی و قدمت تاریخی وظیفه ما مسئولان را برای میزبانی از تک‌تک مهمانانی که به شیراز سفر می‌کنند سخت‌تر خواهد کرد.

مقام ارشد شهرداری شیراز بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ظرفیت شیراز در ایام نوروز به ۲ برابر افزایش یابد، از همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها خواست با ظرفیت کامل به خدمات‌رسانی و مدیریت مسافرت‌های نوروزی بپردازند.

وی همچنین از اداره کل آموزش‌وپرورش خواست با در نظر گرفتن مدارسی اطراف اماکن گردشگری برای استفاده به‌عنوان پارکینگ در کنترل ترافیک و نظم و انضباط برای خدمات‌رسانی به شهرداری کمک کند.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها ازجمله دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، هلال‌احمر، اداره کل ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌ها نیز در میزبانی از مسافران فعالیت می‌کنند.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های همه بخش‌های شهرداری، عنوان کرد: شهرداری شیراز با سه هزار پرسنل به‌صورت آماده‌باش در خدمت مهمانان و مسافران نوروزی است.

محمد فرخ زاده نیز در این مراسم با اشاره به فعال بودن ستاد تسهیلات سفر در سطح استان فارس گفت: احکام تشکیل ستاد تسهیلات سفر در ۳۷ شهرستان فارس ابلاغ‌شده و همه این شهرستان‌ها هم‌زمان با شهر شیراز آماده خدمت‌رسانی به مهمانان نوروزی هستند.

معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس یادآور شد: البته این موضوع حائز اهمیت است که در استان فارس مقصد ۴۰ درصد شهر شیراز است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۱۸ کارگروه در راستای تسهیل سازی سفرهای نوروزی تاکید کرد: وحدت و همدلی مهم‌ترین اصل در موفقیت و نتیجه‌بخش بودن اقدامات ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی است.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه در هفته‌های پیش رو شاهد بارندگی و برودت در بخش‌های شمالی کشور خواهیم بود، اظهار کرد: بر اساس این پیش‌بینی‌های هواشناسی سردی هوا در بخش‌های شمالی، جذابیت مقاصد جنوبی کشور را برای مسافران افزایش می‌دهد و باید آماده پذیرایی تعداد زیادی از مسافران باشیم.

فرخ زاده با بیان اینکه مردم از بسته بودن مساجد و حسینیه‌ها گله‌مند بودند که امسال برطرف شده است، افزود: در سال‌های گذشته شاهد وجود نرخ‌های متعدد به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل و پارکینگ بودیم که امیدواریم امسال این مشکلات با همکاری اتاق اصناف و سازمان سمت تکرار نشود.

در ادامه این مراسم مسعود زارعی، اقدامات ستاد اجرای خدمات سفر را به ساختن بناها و ساختمان‌ها تشبیه کرد و افزود: پس از ساختن یک بنا نگهداری کردن از آن‌ها مهم‌تر از ساخت نشان است.

افتتاح ستاد مرکزی خدمات نوروزی شهرداری شیراز - مسعود زارعی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: باید با نظارت و بررسی‌های لازم، ایرادات را بیابیم و برای رفع آن‌ها تلاش کنیم  تا خدمات‌رسانی بهتر صورت گیرد.

زارعی گفت: در کنار ستاد اجرایی بر اساس وظایف ذاتی شورای اسلامی شهر شیراز یک ستاد نظارت هم تعریف شده که 2 سال در خدمت این عزیزان هستیم کار ستاد نظارت این است که ابنیه های که احداث آن یک زحمت بسیارزیادی دارد اما حفظ و نگهداری این ابنیه ها از ساخت آنها سخت تر و مهمتر است، یک تیم نظارتی کاملا هماهنگ و با سیستم اجرایی در خدمت این عزیزان است تا ایرادات بصورت روزانه جهت خدمت به مسافرین نوروزی در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شود.

روح‌الله خوشبخت، نیز در آیین افتتاح ستاد خدمات سفر شهرستان، ضمن تقدیر از حضور و همکاری مسئولان استانی و شهرستانی به گزیده بسیار کوتاهی از اقدامات این ستاد اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون محل‌های اسکان ویژه مسافران نوروزی در شهرک زیباشهر، باغ جنت، نمایشگاه بین‌المللی، مجموعه سعدیه و مسجد جامع شهدا برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته‌شده است.

افتتاح ستاد مرکزی خدمات نوروزی شهرداری شیراز - روح الله خوشبخت

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز و معاون شهردار شیراز عنوان کرد: علاوه بر این محل‌های اسکان، ۱۹ مورد از سالن‌ها و اماکن ورزشی مربوط به شهرداری شیراز نیز آماده میزبانی از مهمانان نوروزی شیراز است.

معاون شهردار شیراز با اشاره به این خبر عنوان کرد: فعالیت‌های این ستاد اول بهمن‌ماه و پیرو دستورالعمل ابلاغی و تبیین شرح وظایف ۱۱ کارگروه تخصصی آغاز شد و سازمان‌ها و حوزه‌های مختلف شهرداری برنامه‌های اجرایی را با زمان بندی مناسب تهیه و تدوین کردند.

معاون محیط‌ زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به تقارن و هم‌زمانی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و متناسبی پیش‌بینی‌شده است که برپایی سفره افطاری ساده، برنامه‌های فرهنگی از افطار تا سحر، برپایی جشن‌ها، برقراری تورهای گردشگری و مواردی از این قبیل نمونه‌ای از این برنامه‌ها است.

خوشبخت بابیان اینکه ایجاد شرایط مناسب برای استفاده از امکانات شهرداری در ایام نوروز نیازمند هماهنگی‌های اولیه با سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها و سازمان‌هاست، خاطرنشان کرد: جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر با حضور تمامی مدیران شهرداری شیراز به‌صورت مستمر انجام‌شده و همچنین هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌ها در راستای خدمات‌رسانی به مسافرین و زائرین سومین حرم اهل‌بیت (ع) نیز صورت گرفته است.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز تاکید کرد: شهر شیراز با ایجاد فضاهای سبز مناسب، نورپردازی، نصب المان، گل‌کاری و ... در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان برای بهره‌مندی شهروندان و مسافران نوروزی از فضای مناسب شهری آماده می‌شود.

افتتاح ستاد مرکزی خدمات نوروزی شهرداری شیراز

خوشبت با بیان این موضوع به تشریح اقدامات انجام‌شده در حوزه یادشده پرداخت و گفت: در حال حاضر ۶۶ المان مناسبتی نوروز، ۵۵ المان حجم سبز، ۲۷ سردیس از شهدای معزز و مشاهیر شهر شیراز همچنین ۴۱ نقاشی دیواری و جداره سازی در فضاهای مختلف شهری تعبیه‌شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: نقاشی‌های دیواری سطح شهر شیراز با موضوعاتی همچون شهدای دفاع مقدس، فرهنگ مطالعه، صنایع ‌دستی، فرش استان فارس، مکتب شیراز و ... بر دیوارهای شیراز نقش بسته است.

معاون شهردار شیراز همچنین با تاکید بر اهمیت نورپردازی در ایجاد فضای مناسب شهری از اجرای ۱۹ پروژه جدید در این حوزه در سطح شهر شیراز به مناسبت فرارسیدن نوروز خبر داد و گفت: نورپردازی میدان گاز، نورپردازی پل غدیر، نورپردازی ساعت گل، نورپردازی تقاطع مدافعان سلامت، نورپردازی پیاده راه جدید باغ گل‌ها، نورپردازی محوطه دروازه قرآن، نورپردازی و نصب لوسترهای خیابانی در بلوار آزادی، امیرکبیر، امام رضا (ع) و مدارس ازجمله این پروژه‌ها بوده که شب‌های زیبای شیراز را برای شهروندان و مهمانان عزیز نورانی و دل‌پذیرتر خواهد کرد.

خوشبخت بابیان اینکه شیراز شهر گل و درخت و سرسبزی و زیبایی است از گل‌کاری به بیش از ۱۹۷هزار مترمربع فضای شهری در مناطق 11 ‌گانه شهرداری شیراز در آستانه نوروز خبر داد.

معاون شهردار شیراز در پایان خاطرنشان کرد: در تمام جلسات در کارگروه‌های مختلف یک شعار رضایت مهمانان نوروزی در همه بخش‌ها تبیین و مقرر شد نتیجه تلاش شبانه روزی همه همکاران ما تحقق این شعار باشد.

افتتاح ستاد مرکزی خدمات نوروزی شهرداری شیراز

رضا جاویدی، سخنگوی شهرداری شیراز نیز گفت: سامانه ۱۳۷ نیازمند یک بازنگری جدی داشت که امروز پوسته جدید سامانه ارتقا یافته ارتباطات مردمی ۱۳۷ با پنج بخش جدی رونمایی می‌شود، زمان‌دار شدن درخواست‌های مردم جهت رسیدگی در ۵۰۰ گروه موضوع از سری تغییرات این سامانه است.

 

کد خبر 227625

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید