شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ۱۹:۲۲
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در جوابیه اداره کل ارتباطات واموربین‌الملل شهرداری شیراز به خبر منتشر شده در خبرگزاری تسنیم مرکز فارس آمده است: بیش از ۲۵۰۰ متر بنر با طرح رمضان روی پل ها و بیلبورد های شیراز نصب شده است و نصب ۱۳۷ المان نوروزی و رمضانی از دیگر برنامه های شهرداری بوده است.

به گزارش پیام خبر، اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز در خصوص انتشار خبری در خبرگزاری تسنیم با موضوع عدم فضاسازی ماه رمضان و نوروز در سطح شهر شیراز اعلام کرد: با توجه به آغاز سال نو و تقارن بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه ها و اقداماتی جهت نمود هر چه بهتر این 2 موضوع در شهر شیراز برنامه ریزی و اجرا شده است.

در این جوابیه آمده است: در راستای فضاسازی و آماده سازی محیط شهری شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر بنر با موضوع ماه مبارک رمضان و تکریم این ماه روی پل ها و بیلبورد های سطح شهر نصب شده است.

همچنین با برنامه ریزی های انجام شده، تیزرهایی با موضوع ماه مبارک رمضان و بهار قرآن نیز تهیه و تولید شده و هم اکنون از تلویزیون های شهری در حال پخش است.

در راستای فضاسازی شهری طاق نصرت هایی نیز با موضوع ماه رمضان در سطح شهر شیراز نصب شده تا شهروندان و مسافران تقارن رمضان و نوروز را به عینیت مشاهده کنند.

در راستای پیچیدن عطر قرآن در مراکز گردشگری و محلات، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز محافل جز خوانی قرائت قرآن به مدت یک ساعت از ۱۷تا ۱۸ در فضاهای شهری همچون باغ دلگشا، باغ جهان نما، باغ جنت و دروازه قرآن؛ ویژه برنامه «30 مسجد، 30 محفل» در مساجد محلات؛ جشنواره مناجات خوانی و آواهای رمضان در قالب اجرای نواهای ویژه رمضان توسط برترین مناجات خوانان کشور از یکم تا ۱۰ فروردین از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح و ۱۸ تا ۲۰ شب در محور حافظیه و پیشخوان باغ عفیف آباد و نمایشگاه دیجیتال قرآنی و پرفورمنس قرآنی از ساعت ۱۸ تا ۲۴ در این محور در محل باغ ملی برگزار می کند.

علاوه بر این، تیزر و پادکست های ماه رمضان جهت غنی سازی فضای مجازی تهیه و منتشر شده، ویژه برنامه صبح نوروز در قالب معرفی آیین های مردم شیراز در نوروز و ماه مبارک رمضان از بیست و نهم اسفند لغایت نهم فروردین از ساعت ۹ تا ۱۲ در محل باغ جهان نما برگزار و سفره های افطاری ساده توسط شهرداری های مناطق یازده گانه در قالب هر منطقه سه ایستگاه افطاری بر پا می شود.

از سوی دیگر در مساجد سطح شهر و مراکز پر تردد سطح شهر همچون ارگ کریمخانی، حافظیه و عفیف آباد، توزیع افطاری ساده در میان شهروندان روزه دار به صورت ایستگاه های سیار و ثابت صورت می گیرد.

در خصوص ساخت و نصب المان های مرتبط با ماه مبارک رمضان و نوروز نیز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اقدام به تهیه بیش از ۱۳۷ المان با موضوع ماه مبارک رمضان و نوروز کرده که با توجه به چهارشنبه سوری و احتمال وارد شدن خسارت، نصب آنها بعد از این روز آغاز و بخش عمده ای نصب شده است.

نصب بنر با طرح رمضان روی پل ها و بیلبورد های شیراز

اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز اعلام می دارد با توجه به اقدامات صورت گرفته و مستندات و تصاویر موجود که در سطح شهر مشهود است، اینگونه به نظر می رسد که گزارش مذکور بدون بازدید میدانی و عدم مصاحبه با مدیران مربوطه در شهرداری انتشار یافته و بررسی و ارزیابی عملکرد سایر دستگاه های متولی که وظیفه ذاتی‌ بسیاری از آنان اقدامات فرهنگی و تبلیغی است نیز در گزارش مغفول مانده است.

نصب بنر با طرح رمضان روی پل ها و بیلبورد های شیراز

 

کد خبر 227627

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید