شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ۱۹:۵۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرعامل توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به رشد 70 درصدی در کشف دستگاه‌های استخراج رمزارز غیرمجاز، خاطرنشان کرد: یکی از عوامل اثرگذار در این آمار، همکاری مطلوب پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی فارس بوده است.

طی مراسمی، با حضور مدیرعامل و معاونان توزیع برق شیراز و به واسطه همکاری‌های گسترده و موثر پلیس، در کشف دستگاه‌های استخراج رمزارز (ماینر)، از روسای کنونی و سابق پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی فارس قدردانی و تجلیل شد.

محمدرضا سلاحی در این آیین، گفت: یکی از عوامل موثر بر بروز ناترازی در تامین و توزیع انرژی برق و مواجهه با خاموشی و افت ولتاژ، استفاده غیرمجاز از شبکه به روش‌های مختلف است.

مدیرعامل توزیع نیروی برق شیراز با یادآوری اینکه هرگونه سوء استفاده و بهره برداری غیرمجاز از شبکه برق همواره از عوامل مهم اثرگذار در بروز مخاطرات و مشکلاتی در تامین برق مطمئن و پایدار برای مشترکان بوده است، گفت: شناسایی انشعاب‌ها و برداشت‌های غیرمجاز برق با راهکارهای مختلف نظیر پایش مستمر روند مصرف مشترکان، بهره گیری از گزارشهای مردمی و .... با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری فرماندهی انتظامی، در دستور کار بوده است.

وی با بیان اینکه انشعاب‌ها و مصارف غیرمجاز، به ویژه در ایام پُرباری شبکه، زیان‌های جدی را به دنبال داشته است، گفت: طی سال گذشته و با گسترش همکاری‌ها بین شرکت توزیع برق شیراز و دستگاه‌های قضایی و انتظامی و با همراهی مطلوب پلیس امنیت اقتصادی، شاهد رشد آمار شناسایی برق‌های غیرمجاز در محدوده تحت مدیریت این شرکت بوده‌ایم.

سلاحی با اشاره به رشد 70 درصدی در کشف دستگاه‌های استخراج رمزارز غیرمجاز، خاطرنشان کرد: یکی از عوامل اثرگذار در این آمار، همکاری مطلوب پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی فارس بوده است.

وی با بیان اینکه مقابله با انشعاب‌ها و بهره برداری‌های غیرمجاز، بر کاهش بارشبکه به ویژه در ایام پُرباری، پیشگیری از خاموشی‌های ناخواسته، افزایش رضایت مشترکین و ... اثرگذار است، گفت: هرگونه استفاده غیرمجاز از شبکه برق، طبق قانون عملی مجرمانه تلقی شده و منجر به برخوردهای انتظامی و قضایی می‌شود.

سلاحی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، با تعامل مطلوب پلیس امنیت اقتصادی و حمایت دستگاه قضایی، تعداد ۷۲۷ دستگاه استخراج رمزارز، در محدوده 10 شهرستان تحت مدیریت توزیع برق شیراز کشف شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز یادآور شد: کشف این تعداد ماینر، منجر به صرفه‌جویی بالغ بر هشت میلیون کیلووات ساعت انرژی و پیشگیری از مخاطراتی نظیر افت ولتاژ، خاموشی و هدررفت انرژی برق شده است.

در این آیین، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اهدای لوحی از تعامل، همکاری و حمایت‌های سرهنگ یگانه و سرهنگ خرم روسای سابق و کنونی پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان فارس، قدردانی و تجلیل کرد.

 

کد خبر 227688

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید