شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ۱۱:۲۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی و سیاه‌چادرهای عشایری در کنار برخی از آثار شاخص تاریخی و گردشگری استان خبر داد.

به گزارش پیام خبر، محمد ثابت اقلیدی گفت: با برنامه‌ریزهای انجام‌شده امسال در کنار آثار شاخص تاریخی شهرستان‌های فیروزآباد، کازرون، پاسارگاد، مرودشت، غرفه‌های صنایع‌دستی و سیاه‌چادرهای عشایری باهدف معرفی، عرضه محصولات و تولیدات دست‌ساز هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان ها برپا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در حال حاضر در کنار کاخ اردشیر ساسانی در فیروزآباد غرفه‌های صنایع‌دستی با معرفی دست‌بافت‌های عشایری برپاشده است.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه شهر فیروزآباد به‌عنوان شهر دست‌بافت داری عشایری به ثبت ملی رسیده است گفت: برای آشنایی بیشتر گردشگران نوروزی با دست‌بافت‌های داری برپایی چنین نمایشگاه‌های ضروری است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در غرفه‌های پیش‌بینی‌شده زیورآلات و عروسک‌های محلی و سنتی شهرستان نیز در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و عرضه می‌شود افزود: بی‌تردید برپایی نمایشگاه‌های تخصصی صنایع‌دستی با موضوع مشخص تاثیر به سزایی در شناخت گردشگران به چنین مقوله‌ای دارد.

 

کد خبر 227796

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید