شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ۱۳:۵۷
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: ستاد خدمات سفر استان فارس با حضور 22 دستگاه اجرایی استان در یک برنامه هماهنگ میزبانی از مسافرین نوروزی را برنام ریزی کرده اند.

محمد ثابت اقلیدی در گفت و گو با خبرنگار پیام خبر، اظهار کرد: در ستاد اجرای خدمات سفر استان فارس که متشکل از 22 دستگاه اجرایی، امنیتی، انتظامی، امدادرسان و خدمات رسان را شامل می شود در یک برنامه مدون و هماهنگ تلاش شده است تا یک بستر مناسب برای استان فارس و به ویژه کلان شهر شیراز در میزبانی از میهمانان نوروزی و گردشگران فراهم کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس افزود: شهر شیراز یکی از قطب های گردشگر پذیر کشور در ایام نوروز است و دستگاه های خدمات رسان در این ایام به نحو احسنت فعالیت های خود را در جهت خدمت رسانی به مهمانان و گردشگران نوروزی برنامه ریزی کرده اند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه میراث فرهنگی، تصریح کرد: در بعد میراث فرهنگی نیز اقداماتی همچون آماده سازی اماکن گردشگری انجام شد و در آرامگاه سعدیه که عملیات مرمت آن در هفت فاز تعریف شده بود، این عملیات ها به اتمام رسید و داربست های فلزی این مجموعه باز شد، همچنین اقدامات لازم برای مجموعه حافظیه صورت گرفت.

ثابت اقلیدی ادامه داد: یکی از اماکن پر بازدید دیگر که آماده سازی آن صورت گرفت، مجموعه ثبت جهانی تخت جمشید بود که با اقدامات انجام شده در این سایت گردشگری، گردشگران و مسافرین نوروزی در بازدید از این مکان یک تحول چشمگیر رو شاهد خواهند بود. چرا که در این مکان تاریخی یک فعالیت عمیق جهادی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در بعد اجرای برنامه های فرهنگی، همزمان مراسم تحویل سال نو علاوه بر اینکه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می شود در اماکن تاریخی و گردشگری دیگر همچون حافظیه و مجموعه ثبت جهانی تخت جمشید برگزار می شود و برنامه های فاخر دیگری با مشارکت دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان اجرا می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس همچنین خاطر نشان کرد: در خصوص ساعات بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی نیز ساعات بازدید از اماکن از 8 تا ساعت 18 در نظر گرفته شده است اما در اماکن منتخب همچون حافظیه و سعدیه ساعت بازدید تا 23 است، از سوی دیگر تا زمانی که شاهد مراجعه بازدیدکنندگان به اماکن باشیم، درب اماکن گردشگری به روی مردم باز است.

ثابت اقلیدی تاکید کرد: مدیریت وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی این اهتمام را دارد که پذیرای مردم باشد و تا زمانی که مردم برای بازدید از اماکن گردشگری تقاضا داشته باشند امکان تمدید ساعت بازدید فراهم خواهد شد تا مسافران و گردشگران نوروزی با خیال آسوده و در آرامش از اماکن بازدید کنند.

وی همچنین به موضوع نظارت بر خانه مسافرها اشاره کرد و افزود: در خصوص خانه مسافرهای تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی نیز سیستم های نظارتی ما اماکن اقامتی را کمیته ذیل دستگاه آموزش و پرورش تعریف شده است و اداره کل آموزش و پرورش استان مباحث اقامت رو مدیریت خواهد کرد، این در حالی است که در موضوع پذیرش میهمانان در مدارس تمرکز ما بر پذیرش فرهیختگان فرهنگی کشور است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس اظهار کرد: سیاست ما بر این است تا عموم مردم به مراکز اقامتی رسمی همچون هتل، مهمان پذیر و سایر اقامتگاه ها مراجعه کنند.

ثابت اقلیدی افزود: خانه مسافرها نیز یکی از تاسیسات گردشگری هستند و طی جلسات توجیهی که با صاحبان این مکان ها داشتیم، بر موضوع نظارت بر آن ها بسیار تاکید داشتیم. اما در زمان تعطیلات نوروز از فعالیت افراد فاقد مجوز در خانه مسافرها با جدیت جلوگیری خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: درخصوص مهمان پذیر ها نیز با بررسی که صورت گرفت، این موضوع را شاهد بودیم که بسیاری از تاسیسات و تابلوهای آن ها، منظر شهری را مخدوش کرده بود. لذا در این راستا ساماندهی تابلو این اماکن انجام شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در پایان تصریح کرد: در موضوع تجهیزات هتل ها و مهمانپذیر ها با هماهنگی که با تشکل های ذی ربط داشتیم تحول بسیار خوبی در این عرصه صورت گرفت.

 

کد خبر 227806

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید