شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ۱۴:۰۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نی‌ریز با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه‌های نوروز در این شهرستان گفت: امروز طی مراسمی ننه سرما و عمو نوروز در این شهرستان تودیع و معارفه شدند.

به گزارش پیام خبر، حمیدرضا هادی افزود: با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه‌های نوروز در این شهرستان گفت: امروز طی مراسمی ننه سرما و عمو نوروز در این شهرستان تودیع و معارفه شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نی‌ریز گفت: این مراسم با استقبال کم‌نظیر مردم همراه بود که طی آن آداب‌ورسوم ویژه نوروز نیز اجرا شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نی‌ریز با اشاره به افتتاح ستاد خدمات سفر در این شهرستان گفت: در حال حاضر غرفه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در ورودی شهر نی‌ریز برپاشده است که در این غرفه‌ها برخی از هنرهای سنتی شهرستان شامل معرق، مشبک، میناکاری روی مس و سفال و ... در معرض دید عموم و فروش قرار دارد.

مراسم تودیع و معارفه ننه سرما و عمو نوروز در نی‌ ریز فارس

هادی در ادامه به آماده‌سازی اماکن تاریخی و گردشگری شهرستان برای بازدید مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: موزه خط و کتابت، مسجد جامع کبیر، آبشار طارم، منزل تاریخی فاتح و خانه صنایع‌دستی و همچنین منطقه گردشگری پلگان ازجمله جاذبه‌های گردشگری شاخص شهرستان محسوب می‌شود.

 

کد خبر 227808

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید