یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ ۲۰:۱۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از مراجعه 11 هزار و 999 بیمار به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان فارس در نخستین روز از سال 1403 خبر داد.

دکتر سید حسام الدین نبوی زاده، در نشست امروز ستاد سلامت نوروزی دانشگاه که با حضور دکتر سید وحید حسینی، رئیس دانشگاه برگزار شد، گزارشی از اقدامات حوزه های مختلف این ستاد در نخستین روز از سال 1403 را ارایه کرد.

به گفته نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در نخستین روز از تعطیلات نوروزی، مجموعه درمان استان نیز به صورت شبانه روزی فعال بوده و به 11 هزار و 999 مراجعه کننده به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان خدمت رسانی شد.

دکتر نبوی زاده با اشاره به انجام 323 عمل جراحی در شبانه روز گذشته، 308 مورد از بیماران مراجعه کننده به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان را مربوط به علایم تنفسی، 348 مورد را مربوط به علایم گوارشی و 410 مورد را نیز مربوط به حوادث ترومایی اعلام کرد.

وی به تلاش مجموعه بهداشت استان در شبانه روز گذشته برای حفظ سلامت مردم و میهمانان نوروزی اشاره کرد و گفت: در نخستین روز از تعطیلات نوروزی، 972 بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه های آبرسانی استان فارس انجام شد که با معرفی 5 مرکز متخلف به مراجع قضایی استان و معدوم سازی بیش از 353 کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی همراه بود.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در نخستین روز از تعطیلات نوروزی امسال، به هفت هزار و 43 مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت استان فارس خدمت رسانی شده و یک مادر باردار استان نیز به دلیل نیاز به مراقبت ویژه، به بیمارستان اعزام شد.

دکتر نبوی زاده با بیان اینکه در شبانه روز گذشته، 126 مورد بازدید از سطح داروحانه ها و واحدهای توزیع تجهیزات پزشکی از سوی کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه انجام شد، افزود: در این بازه زمانی، 45 نفر نیز به میز خدمت معاونت غذا و دارو واقع در ساختمان مرکزی دانشگاه مراجعه کردند که توانستند نیازهای حوزه دارویی خود را دریافت کنند.

وی از مجموع 802 ماموریت اورژانس در شبانه روز گذشته، 145 مورد را مربوط به سوانح ترافیکی اعلام کرد و افزود: در این سوانح، 185 نفر مصدوم شدند که 132 مصدوم بستری شده و 53 مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین پنج مورد از ماموریت های اورژانس در شبانه روز گذشته را مربوط به مسمومیت با گاز مونوکسید کربن عنوان کرد و از مراجعه 21 نفر به کمپ های نوروزی اورژانس در روز گذشته خبر داد.

دکتر نبوی زاده هشدار داد: گاز مونوکسید کربن بی رنگ، بی بو و سمی است و می تواند موجب مسمومیت و حتی مرگ شود، بنابراین از روشن کردن گاز پیک نیکی، منقل یا کباب پز (زغالی یا گازی) در داخل چادر، اتومبیل و در محیط های بسته خودداری کنید.

 

کد خبر 227940

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید