شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ ۰۹:۵۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر کل هواشناسی فارس با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ورود سامانه بارشی به فارس، گفت: یکشنبه و دوشنبه جاری بارانی خواهد شد.

مسعود حقیقت، در گفتگو با پیام خبر، با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ورود سامانه بارشی به فارس و احتمال خسارت برای آن وجود دارد، گفت: یکشنبه و دوشنبه جاری بارانی خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی فارس گفت: این سامانه بارش باران، رعد و برق، تگرگ و در ارتفاعات شمال استان بارش برف را خواهیم داشت و ورزش باد به ویژه در مناطق شمال شرقی استان را شاهد خواهیم بود و مه و کاهش دید به ویژه در دوشنبه شب و سه شنبه صبح دور از انتظار نیست.

حقیقت اظهار کرد: این سامانه در روز یکشنبه پنجم فروردین در همه مناطق استان به ویژه در شهرستان های شمال غربی، غربی، مرکزی و شیراز فعال است و روز دوشنبه همه استان را در بر می گیرد.

وی گفت: لغزندگی جاده ها به ویژه آزادراه شیراز - اصفهان، کاهش دید، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب ها، بالا آمدن سطح آب و احتمال طغیان رودخانه و صاعقه از مخاطرات این سامانه است.

حقیقت گفت: آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی، احتیاط در سفرهای برون شهری و به همراه داشتن تجهیزات لازم، لایروبی کانال ها و آبروها و پاک سازی دهانه پل ها، عدم تردد از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، عدم حضور در ارتفاعات و عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده از توصیه هایی است که باید به آن توجه شود.

هشدار نارنجی رنگ هواشناسی فارس 4 فروردین 1403

خاطر نشان می شود، هشدار زرد رنگ به معنای «آگاهی و اقدام در صورت نیاز احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه ای»، هشدار نارنجی به معنای «اقدام ضروری و احتمال خسارت گسترده زیاد است» و هشدار قرمز به معنای «اقدام فوری و همه جانبه و خسارت گسترده» است.

 

کد خبر 228024

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید