شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ ۱۰:۲۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز با اشاره به هشدارها و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در خصوص بارش‌ها در ۴۸ ساعت آینده از مسافرانی که به شهر شیراز سفرکرده‌اند، خواست برای اسکان تنها از محل‌های مجاز استفاده کنند.

به گزارش پیام خبر، روح‌الله خوشبخت با یادآوری این نکته که مهمانان نوروزی پیش از مراجعه به محل‌های اسکان ابتدا از ظرفیت مکان موردنظر اطمینان حاصل کنند، اظهار کرد: اسامی، آدرس‌ها و ظرفیت‌های محل‌های اسکان در پورتال eskan.shiraz.ir قابل‌دسترسی است.

معاون شهردار شیراز با اشاره به اینکه مجموعه ستاد خدمات سفر شهرداری شیراز با تلاش شبانه‌روزی می‌کوشد هیچ آسیبی به مسافران و مهمانان عزیز وارد نشود، خاطرنشان کرد: بی‌تردید همکاری مسافران برای اسکان در محل‌های مجاز امکان ایجاد ایمنی هر چه بیشتر را فراهم خواهد کرد.

خوشبخت افزود: امکانات و تجهیزات شهرداری شامل انواع ماشین‌آلات امدادی، خودروهای سبک و سنگین، پمپ‌های تخلیه‌ی آب و سایر تجهیزات به همراه معاونان خدمات شهری مناطق یازده‌گانه، ناظران و نیروهای سازمان مدیریت پسماند در مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز استقراریافته‌اند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت رعایت نکات ایمنی در زمان بارندگی گفت: با توجه به هشدار هواشناسی از سفرهای غیرضروری با خودروهای شخصی در سطح شهر پرهیز نمایید، به علائم هشداردهنده نوار حفاری در پروژه‌ها توجه کنید.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز افزود: سامانه ۱۳۷ مرکز ارتباطات مردمی شهرداری شیراز و سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به‌طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است.

معاون شهردار شیراز از مسافران خواست از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه‌ها یا مسیل‌ها خودداری و از استقرار و نصب چادر در بوستان‌ها، بستر رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی به‌خصوص در مناطق با شیب زیاد و مسیل‌ها اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه از مسیرهای منتهی به رودخانه‌هایی که سیل در آن‌ها جریان دارد دوری‌کنید، عنوان کرد: به یاد داشته باشید خودروها و وسایل نقلیه، مکان امنی در مقابل وقوع سیل نیستند، سیل می‌تواند خودرو را به حرکت درآورد و حتی واژگون کند.

به گفته خوشبخت؛ شنا کردن و حرکت در جریان سیل بسیار خطرناک است و خطر غرق‌شدگی به دنبال دارد.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: در جریان آب راه نروید؛ چراکه ۱۵ سانتیمتر آب در حال حرکت ممکن است باعث بر هم خوردن تعادل شما شود؛ اگر مجبورید در آب حرکت کنید از مسیری بروید که آب حرکت نمی‌کند.

معاون شهردار شیراز یادآور شد: خودرو و وسیله نقلیه محل امنی در مقابل سیل نیست، اگر وسیله نقلیه (به علت فرورفتن در آب یا گل) از حرکت ایستاد، فوراً آن را ترک کرده و به‌جای مرتفع بروید.

خوشبخت ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های مجموعه خدمات شهری و همچنین همراهی و همکاری مسافران شاهد بی‌خطر بودن بارش‌ها باشیم.

 

کد خبر 228097

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید