شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ ۱۳:۱۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر کل هواشناسی استان فارس گفت: سامانه بارشی اخیر امشب از استان فارس و شیراز خارج می شود و پس از خروج سامانه از استان، شاهد کاهش دما در حد سه تا چهار درجه سانتیگراد خواهیم بود.

مسعود حقیقت، در گفتگو با پیام خبر، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در شیراز و استان فارس گفت: سامانه ای که از بامداد دیروز در استان فارس وارد شد، الحمدلله بارش بسیار خوبی برای استان به همراه داشت که طی دیروز، دیشب و صبح امروز شاهد این بارش ها بودیم.

مدیر کل هواشناسی فارس با یادآوری این مطلب که این سامانه تا امشب فعال خواهد بود اما از مرزهای غربی و شهرستان های غربی و شمالی استان کاهش بارش را از ظهر امروز شاهد خواهیم بود، یادآور شد: از امروز ظهر تا امشب بارش ها به سمت شرق، مرکز و جنوب استان منتقل می شود و بیشترین بارش مربوط به در شهرستان رستم روستای امیر ایوب که هم مرز با کهگیلویه و بویر احمر است تا امروز صبح ساعت 6 و 30 دقیقه میزان 173 میلیمتر بود که این میزان فقط مربوط به همین سامانه است.

وی گفت: در بسیاری از مناطق استان، بارش 70 تا 80 میلی متر باران را داشته ایم که بسیار خوب بوده است، شیراز بارش بسیار خوبی را شاهد بود که تا ساعت 9 و 30 دقیقه، میزان بارش ثبت شده در ایستگاه فرودگاه شیراز 52 و 6 دهم میلیمتر و در ایستگاه شهرک گلستان 73 میلی متر ثبت شده است.

حقیقت گفت: کمترین بارش ها به طور معمول مربوط به در شهرستان جنوبی استان نظیر لار، لامرد، خنج، گراش و فورگ داراب است و باتوجه به اینکه این سامانه هنوز ادامه خواهد داشت می توان انتظار افزایش بارش ها را در مناطق جنوبی و شرقی استان داشت.

وی گفت: بارش در شیراز امشب تمام می شود و پس از خروج سامانه از استان، شاهد کاهش دما در حد سه تا چهار درجه سانتیگراد خواهیم بود و هفته آینده یک سامانه بارشی داریم البته به شدت بارش های این سامانه فعلی نیست و از این به بعد سامانه های بارشی به صورت نقطه ای عمل می کنند.

 

کد خبر 228165

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید