شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ ۱۴:۰۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع 913 ماموریت اورژانس در شبانه روز گذشته، 150 مورد مربوط به سوانح ترافیکی بوده و نیز در این سوانح، 188 نفر مصدوم شدند که 140 مصدوم بستری شده و 48 مصدوم به صورت سرپایی مداوا شدند.

به گزارش پیام خبر، در نشست امروز ستاد سلامت نوروزی دانشگاه که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، گزارشی از اقدامات حوزه های مختلف ستاد سلامت نوروزی دانشگاه در پنجمین روز از فروردین 1403، توسط اعضای این ستاد ارائه شد.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه در این نشست گفت: هزار و 96 بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه های آبرسانی استان فارس در این بازه زمانی انجام شد که از این تعداد، 24 مرکز متخلف به مراجع قضایی استان معرفی، هفت مرکز متخلف به موازین بهداشتی تعطیل و 883 کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی کشف و معدوم سازی شد.

دکتر محسن رازقی افزود: همچنین به هفت هزار و 670 مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت استان فارس در پنجم فروردین سال جدید، خدمت رسانی شده و یک مادر باردار نیازمند به مراقبت های ویژه نیز به یکی از بیمارستان های استان اعزام شده است.

او ادامه داد: از مجموع 913 ماموریت اورژانس در شبانه روز گذشته، 150 مورد مربوط به سوانح ترافیکی بوده و نیز در این سوانح، 188 نفر مصدوم شدند که 140 مصدوم بستری شده و 48 مصدوم به صورت سرپایی مداوا شدند.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه گفت: همچنین در شبانه روز گذشته، سه نفر با گاز مونوکسید کربن مسموم شدند که توسط اورژانس 115 به مراکز درمانی انتقال یافتند و 35 نفر نیز به کمپ های نوروزی اورژانس مراجعه کردند.

دکتر رازقی اظهار کرد: در پنجمین روز از فروردین سال جاری، به 10 هزار و 941 مراجعه کننده به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان خدمت رسانی شد که از این تعداد، 442 مورد مربوط به علایم تنفسی، 343 مورد مربوط به علایم گوارشی و 541 مورد نیز مربوط به حوادث ترومایی بوده است، همچنین 303 عمل جراحی در شبانه روز گذشته در بیمارستان های استان انجام شد.

در این بازه زمانی، 106 مورد بازدید مربوط به حوزه غذا و دارو بوده که توسط کارشناسان این معاونت از سطح داروخانه ها و کارخانجات و شرکت های موادغذایی استان انجام شد، همچنین 118 مورد مراجعه به میز خدمت معاونت غذا و دارو گزارش شده که در خصوص رفع مسایل حوزه دارو، پاسخ دریافت کردند.

 

کد خبر 228174

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید