شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ ۱۴:۰۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سخنگوی شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر تنها مسیر مسدودی کنارگذرهای رودخانه خرم رود (خشک) است که به دلیل افزایش ورودی آب به رودخانه برای رعایت نکات ایمنی و امنیت شهروندان است، مسیرها مسدود شده است که به محض رسیدن به شیرایط پایدار این مسیرها بازگشایی می شود تا شهروندان تردد داشته باشند.

رضا جاویدی در گفتگو با پیام خبر اظهار کرد: بر اساس سیاست گذاری که شهرداری شیراز در سال گذشته در دستور کار قرار داد و عملیات لوله گذاری دفع آب های سطحی را در شهر شیراز و مناطق 11 گانه اجرا کرد هدایت آب های سطحی شبکه هایی که ایجاد شد به خوبی صورت گرفت و قابل مشاهده است که مشکل جدی در سطح شهر و معابر نداریم.

سخنگوی شهرداری شیراز اضافه کرد: چنانچه شهروندان نیاز دیدند تا معابر سطح شهر نسبت آب گرفتی معابر اقدام شود می توانند از طریق تماس با سامانه 147 اقدام کنند تا اکیپ های اجرایی در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع آب گرفتگی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پایش سامانه 137 آب گرفتگی جدی در سطح معابر کلان شهر شیراز نداشته ایم و در حال حاضر کلیه مسیرها در شهر شیراز مسیرها باز است، اظهار کرد: در حال حاضر تنها مسیر مسدودی کنارگذرهای رودخانه خرم رود (خشک) است که به دلیل افزایش ورودی آب به رودخانه برای رعایت نکات ایمنی و امنیت شهروندان است، مسیرها مسدود شده است که به محض رسیدن به شیرایط پایدار این مسیرها بازگشایی می شود تا شهروندان تردد داشته باشند.

جاویدی اظهار کرد: سایر خیابان ها و بلوارها و خطوط مواصلاتی در شهر شیراز باز است و تردد به خوبی در حال انجام است.

وی از شهروندان درخواست کرد: تا پایان بارندگی از تردد غیر ضروری در شهر پرهیز داشته باشند و از توقف در کنار بستر رودخانه ها و صعود به ارتفاعات جدا و اکیدا خودداری کنند و به هشدارهای هواشناسی، شهرداری شیراز و ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز توجه داشته باشند تا نوروز خوبی را پشت سر بگذارند.

جاویدی گفت: شهروندان همچنین می توانند در صورت بروز هر گونه مشکل با سامانه 137 تماس بگیرند تا نسبت به رفع مشکلات در سطح مناطق یازده گانه اقدام شود.

سخنگوی شهرداری شیراز تصریح کرد: تا به امروز هیچ گونه حادثه ای را شاهد نبودیم و تمام توان مجموعه آتش نشانی برای رعایت نکات ایمنی و سفر امن برای شهروندان و مسافرین نوروزی در کمپ های نوروزی است و تاکنون خوشبختانه در کمپ های نوروزی و محل های اسکان هیچ گونه حادثه ای را شاهد نبودیم.

جاویدی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی ستاد اجرایی خدمات سفر از مسافرین مبادی ورودی شهر شیراز به محل های اسکان شهرداری و آموزش و پرورش هدایت می شوند و مسافرین می توانند با توجه به حوزه انتخابیه خود به محل های اسکان هدایت می شوند.

وی اضافه کرد: مسافرین نوروزی همچنین می توانند با تماس با سامانه 137 شهرداری شیراز به نزدیکترین محل اسکان هدایت شوند که کمپ زیبا شهر، جنت، 20 سالن ورزشی سرپوشیده و مسجد جامع شهدا سعدیه و نمایشگاه بین المللی شهرک گلستان محل های اسکان مسافرین نوروزی تحت مدیریت شهرداری شیراز است که مسافرین به این اماکن به جهت اسکان ایمن هدایت می شوند.

 

کد خبر 228175

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید