شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
سه شنبه, ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ ۱۶:۰۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از فروش بیش از 6 میلیارد تومان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در بازارچه‌های صنایع‌دستی نوروزی در این استان خبر داد.

به گزارش پیام خبر، محمد ثابت اقلیدی امروز با بیان اینکه در حال حاضر در استان 40 بازارچه و نمایشگاه نوروزی صنایع‌دستی فعال است، گفت: این بازارچه هاهمزمان با آغاز تعطیلات نوروزی در سراسر استان برپاشده است و طبق آمارهای ارائه‌شده تاکنون فروش محصولات صنایع‌دستی در این بازارها به بیش از 6 میلیارد و یکصد میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: در حال حاضر در این بازارچه‌های نوروزی بیش از 220 غرفه صنایع‌دستی فعال است.

ثابت اقلیدی گفت: بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نوروزی در کنار آثار شاخص گردشگری و تاریخی سراسر استان راه‌اندازی شده است که هدف از برپایی آن‌ها معرفی و فروش محصولات و تولیدات هنرمندان و صنعتگران استان است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از غرفه‌های بازارچه‌ها نیز تولید محصولات به‌صورت زنده (ورک شاپ) صورت می‌گیرد، گفت: هم‌اکنون در اماکن شاخص تاریخی و گردشگری مانند مجموعه فرهنگی حافظ و سعدی، ارگ کریم‌خانی در شیراز و شهر تاریخی بیشاپور در کازرون، محوطه‌های جهانی پاسارگاد و تخت جمشید همچنین شهرستان‌های داراب، فیروزآباد و تیمچه صرافیان آباده این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های عرضه محصولات دست‌ساز هنرمندان فارس برپاشده است.

 

کد خبر 228245

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید