شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
سه شنبه, ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ ۱۶:۱۹
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: رویداد بنی آدم پاس‌داشتی بر مرام و معرفت اهالی شیراز است.

به گزارش پیام خبر، محمد ثابت اقلیدی در مراسم بنی آدم که به مناسب سالگرد حادثه سیل سال 98 دروازه قرآن برگزار شد، گفت: رویداد بنی آدم پاس‌داشتی بر مرام و معرفت اهالی شیراز است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با اشاره به فعالیت صنوف مختلف و مردم شیراز برای کمک به میهمانان نوروزی در سیل سال ۹۸ بیان داشت: برخی مناطق وقتی حادثه اتفاق می افتد وسایل گران می شود اما در شیراز درِ خانه ها، هتل ها برای مسافران رایگان باز شد و مردم مهمان نواز شیرازی هر آنچه داشتند در طبق اخلاق گذاشتند و ما شاهد بودیم مردم خالصانه به مسافران حادثه دیده کمک کردند.

وی با بیان اینکه ۳۷ درصد جاذبه فاخر کشور در فارس است، گفت: مزیت رقابتی استان فارس برخورداری از اماکن فاخر گردشگری نیست بلکه مزیت رقابتی فارس مردم مهربان و مهمان نواز است فارس نقطه تفاوتش این است که مردم همه چیز را با مادیات عوض نمی کنند که این ادعا در سیل سال ۹۸ تجربه و ثابت شد.

ثابت اقلیدی با تاکید بر استمرار این پویش و رویداد در سالروز سیل ۹۸ در دروازه قرآن گفت: امیدوارم این رویداد هر ساله حتی بعد از مدیریت بنده استمرار داشته باشد و توسعه پیدا کند تا این ویژگی مردم فارس بیشتر پرداخته شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در ادامه با اشاره به اینکه انسان فطرت به دنبال زیبایی است و تلاش می‌کند بر اساس علایق خود به دنبال زیبایی ها برود، گفت: در هر گوشه از کشور ایران جاذبه و زیبایی دارد اما استان فارس آثاری مثل حافظیه، حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و تخت جمشید سایه انداخته که بر بسیاری از آثاری دیگر در کشور برتر است.

وی افزود: داعیه توسعه گردشگری به صرف داشتن چنین مناطقی داشته باشیم نیاز به عامل تحریک تقاضا داریم چطور توسط ما معرفی شود تا جاذبه معرفی شناخته و تبدیل به مقصد گردشگری شود.

ثابت اقلیدی اظهار داشت: یکی از سیاست در استان این است به تحریک تقاضا بپردازیم که لازم است به برگزاری رودیدادهای مختلف بپردازیم و عده ای بر اساس علایق به آن منطقه سفر می کنند؛ سفر باعث ایجاد رونق گردشگری و توسعه آن شهر یا کشور می شودکه ما بنا داریم رویداد های مختلفی برای جذب گردشگر داشته باشیم.

غلامرضا غلامی نیز در این مراسم گفت: خدا را شاکریم بابت رحمت الهی که سد ها پر آب شد رود ها جاری شد و خسارت جانی و مالی در بر نداشت.

مدیر کل بحران استانداری فارس در خصوص پویش بنی آدم نیز گفت: این پویش بسیار خوب که امیدواریم استمرار داشته باشد و به دست فراموشی سپرده نشود مهمان نوازی مردم شیراز را پررنگ تر کرد.

غلامی بیان داشت: عشق به همنوع عشق به وطن و انسانیت تنها واژه ای است که میتوانست این کار مردم شیراز را رقم بزند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه هتل داران و مدیریت هتل بزرگ شیراز که در هتل را در سیل برای مردم باز کردند، افزود: جامعه اتومبیلرانان تعمیرکاران و ... همه و همه فراتر از ماموریت و با عشق به هموطن خود به کمک به مسافران نوروزی پرداختند.

غلامی با اشاره به ویژگی خوب شیرازی و فارس ها که همان مهربانی و مهمان نوازی است، تصریح کرد: امروز در همه استان فارس بارش رحمت الهی نازل شد که در یک روستا مردم خودجوش چندین خانواده عشایری پناه دادند بدون هیچ چشم داشتی این ویژگی خوب فارسی ها است.

مدیر کل بحران استانداری فارس همچنین از همه افرادی در این گردهمایی و پویش نقش داشتند قدردانی کرد و افزود: این یاد و نام نیک باید گرامی داشته و فراموش نشود.

غلامی در پایان گفت: پاداش کار نیک مردم شیراز همین بارش رحمت الهی در پنج فروردین بود که بدون حادثه به مردم شیراز هدیه داد.

رضا جاویدان، هم در این مراسم گفت: در سیل من در دفتر خود دیدم و بسیار ناراحت شدم و با همکاران به کمک حادثه دیدگان رفتیم و اسکان دادیم که اگر کمکی از طرف ما بوده فقط بر اساس انسانیت بود.

مدیر هتل بزرگ شیراز با بیان اینکه شیرازی ها مهربان و نوع دوست هستند، گفت: شیرازی ها سرشار از محبت و عشق هستند و شکی در آن نیست این عرق در ایرانی ها در هیچ جای دنیا دیده نمی شود.

 

کد خبر 228248

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید