شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
چهارشنبه, ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ ۱۰:۴۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان استهبان از بازدید بیش از 20 هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان خبر داد.

به گزارش پیام خبر، مسعود عباسپور با بیان اینکه روزانه به‌طور متوسط 2 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهرستان استهبان بازدید می‌کنند، از بازدید بیش از 20 هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان خبر داد و گفت: در کنار جاذبه‌ها و مکان‌های پرتردد مسافران نوروزی هست، غرفه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و سیاه چادرعشایری برپا شده است که خوشبختانه مورد استقبال گردشگران نیز قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان استهبان افزود: در خانه تاریخی مقدس در شهر استهبان نیز نمایش هنرهای سنتی و صنایع‌دستی شهرستان را داریم که مسافران نوروزی می‌توانند به‌صورت کارگاهی محصولات دست‌ساز هنرمندان را ببینند.

عباس پور بابیان اینکه طبق آمارهای ارائه‌شده حدود یک هزار و 500 نفر شب اقامت در این شهرستان ثبت‌شده است، گفت: استقبال مسافران نوروزی از برنامه‌های فرهنگی و گردشگری شهرستان استهبان بسیار گسترده و کم‌نظیر بوده است.

وی در ادامه به اجرای برنامه نوروز گاه در این شهرستان هم اشاره کرد و اضافه کرد: در نوروز گاه‌های عشایری هم برنامه‌های متنوع، بازی‌های بومی و محلی، موسیقی محلی، پخت غذاهای محلی و عرضه تولیدات، صنایع‌دستی و محصولات لبنی عشایر برگزار شد.

 

کد خبر 228292

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید