شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. سیاسی
یکشنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ۱۳:۰۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه
استاندار مرکزی گفت: جلوگیری از قاچاق مرغ در استان مرکزی ضرورت دارد و باید این مسئله مدیریت شود و جهاد کشاورزی ملزم است با برقراری کشیک شبانه‌روزی از هرگونه آسیب احتمالی جلوگیری کند.

به گزارش پیام خبر از اراک، استاندار مرکزی گفت:مردم باید اطمینان داشته باشند که هیچ‌گونه کمبودی در تامین کالاهای اساسی استان وجود ندارد و تصمیمات و اقدامات ستاد تنظیم بازار استان نیز باید برای مردم امیدآفرین باشد.

فرزاد مخلص الائمه در نشست ستاد تنظیم بازار استان مرکزی اظهار کرد: اولویت اصلی دستگاه‌های مسئول در استان مرکزی تامین کالاهای اساسی باشد و خوشبختانه هم‌اکنون هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم.

وی با بیان اینکه تنها نگرانی ما برای تامین کالاهای اساسی در ماه‌های آینده مرغ است، افزود: تمام توان استان را برای رفع این مشکل پای‌کار می‌آوریم.

استاندار مرکزی بیان کرد: جلوگیری از قاچاق مرغ در استان مرکزی ضرورت دارد و باید این مسئله مدیریت شود و جهاد کشاورزی ملزم است با برقراری کشیک شبانه‌روزی از هرگونه آسیب احتمالی جلوگیری کند.

استاندار مرکزی با اشاره به اقدام برای جوجه ریزی کافی در استان ادامه داد: اخذ مجوزهای لازم برای اصلاح قیمت مرغ نیز از اقدامات ضروری دیگری است که باید در دستور کار نهادهای مسئول قرار گیرد.

مخلص الائمه با تاکید بر حفظ آرامش جامعه و پرهیز از ایجاد تنش و حساسیت بین مردم عنوان کرد: نرخ تورم کل کشور در شهریورماه سال جاری ۲.۲ درصد بوده اما این نرخ در استان مرکزی ۰.۸ درصد به ثبت رسیده است.

استاندار مرکزی گفت: در شهریورماه شاهد کاهش معنادار نرخ تورم استان مرکزی نسبت به سایر آمارهای کشوری هستیم.

وی بیان کرد: نرخ تورم در خوراکی‌ها کل کشور ۲.۱ درصد است در حالی که این نرخ در استان مرکزی ۰.۳ دهم درصد است و در این شاخصه اقتصادی نیز در استان کاهش معناداری را تجربه کرده است.

استاندار مرکزی افزود: یکی از مهمترین مشکلات استان مرکزی نبود یک شرکت حمل‌ونقل معتبر درون استان است که باید سرمایه‌گذار مناسب در استان وارد شود و یک شرکت بزرگ و معتبر بتواند اقدامات لازم را انجام دهد.

مخلص الائمه عنوان کرد: اقدامات دولت سیزدهم در نانوایی‌ها با نصب کارت‌خوان‌های ویژه، نگرانی‌ها را از قاچاق آرد بسیار کاهش داده است.1219/ل

 

کد خبر 202763

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید