پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
شنبه, ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ۱۰:۴۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پرونده ثبت ملی حمام تاریخی وفس تهیه شده و به زودی در فهرست آثار ملی ثبت می شود.

به گزارش پیام خبر از اراک، حمام وفس واقع در محله خیبر یکی از مکان‌های تاریخی وفس به حساب می‌آید. این حمام همانند برج قدیمی وفس در زمان نادرشاه افشار ساخته شده است (فرهنگ جغرافیایی ارتش) و این حمام سالها متروکه بوده که به عنوان انباری و طویله از آن استفاده می‌شده است.

این مکان تاریخی واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی ایران شناخته شد؛ پرونده حمام تاریخی روستای وفس توسط کارشناس این اداره کل تهیه و برای انجام مقدمات ثبت در فهرست آثار ملی کشور به وزارتخانه ارسال شده است.

بام و دیوارهای جانبی این بنای تاریخی در سال جاری مرمت و بازسازی شد فاز بعدی مرمت بنای حمام تاریخی، داخل این بنای تاریخی است که به زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت؛ طرح تبدیل حمام تاریخی وفس به خانه میراث‌فرهنگی و گنجینه مردم‌شناسی، پس از تکمیل مرمت این حمام تاریخی در دستور کار قرار دارد و برنامه‌ریزی‌های آن در حال انجام است و قرار است در این خانه آثار باستانی و تاریخی وفس و مناطق دیگر شهرستان کمیجان به نمایش درآید.

هنر معماری و علاوه بر آن طبیعت رنگارنگ، در وفس دیدنی است و کوچه باغ‌های مصفای آن هر گردشگری را به وجد می‌آورد و به عنوان ظرفیت قوی تاریخی و همچنین اکوتوریسم استان مرکزی مطرح است.1219/ل

 

کد خبر 202994

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید