شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
یکشنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ۲۲:۵۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس بر ظرفیت های سرمایه گذاری صدرا در حوزه گردشگری تایید کرد.

به گزارش پیام خبر، محمد فرخ زاده در بازدید از پروژهای گردشگری شهر صدرا با شهردار و اعضای شورای شهر گفت: شهر صدرا به دلیل همجواری با شیراز، دارا بودن ارتفاعات، اقلیم، دسترسی به جاده شیراز به اصفهان و آزادراه مزایای خاصیدر حوزه گردشگری دارد.

معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس ادامه داد: سرمایه گذاری های زیادی در صدرا انجام شده است اما به دلیل پیوسته نبودن تاثیر چشمگیری نداشته اند، مشکل اصلی صدرا دوگانگی مدیریت است که بخشی در اختیار دولت و بخشی در اختیار نهاد غیر دولتی قرار دارد که میتواند یکی از عوامل بازدارنده شهر صدرا باشد.

وی با اشاره به پروژه های نیمه کاره و رها شده صدرا اضافه کرد: صدرا دارای پتانسیل های زیادی جهت سرمایه گذاری است، امیدواریم با تلاش شهرداری و شورای شهر و دولت شاهد بهره برداری از از پروژه های رفاهی، تفریحی،خدماتی و گردشگری در این شهر باشیم.

فرخ زده پیرامون برخی تغییر کاربری ها ی تصریح کرد: در گذشته به دلیل انجام نشدن نظارت های کافی شاهد زمین خواری و ساخت و ساز نامتعارف در صدرا بودیم، امروز باید ارتفاعات در اختیار عموم قرار گیرد، باید فضای سبز متناسب با جمعیت شهر و امکانات مناسب تعریف شود، صدرا ظرفیت کافی برای ایجاد پارک، شهر بازی و تله سیژ دارد.

بهزاد پرنیان نیز در حاشیه این بازدید گفت: شهر صدرا میتواند یکی از مقاصد گردشگری کشور باشد، وجود بیمارستان فوق تخصصی پیوند اعضا مسافران زیادی را از سراسر کشور و حتی کشور های مجاور به شهر کشانده است.

شهردار صدرا ادامه داد: آب و هوای شهر سبب شده تا بسیاری از افراد این شهر را برای زندگی انتخاب و سرمایه گذاری های کلانی را در حوزه ای مختلف انجام دهند، ارتفاعات کوهستانی صدرا از مهمترین موقعیت ها برای سرمایه گذاری است.

وی با تاکید بر حفظ کاربری طبیعی و تقویت پوشش گیاهی این مناطق تصریح کرد: با ایجاد امکانات تفریحی و گردشگری ضمن جلوگیری از تخریب این اراضی میتوان فضای مطلوبی ایجاد کرد، شهرداری و شورای شهر پیگیری های زیادی برای حفظ ارتفاعات و اراضی طبیعی پیرامون شهر انجام داده است.

 

کد خبر 203022

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید