جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
شنبه, ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ۱۳:۱۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ژئوسایت غار نمکدان قشم به عنوان یکی از ۱۰۰ جایگاه برتر زمین شناسی جهان در سال ۲۰۲۲ به انتخاب اتحادیه بین المللی علوم زمین (IUGS) ثبت شد.

به گزارش پیام خبر، افشار فتح الهی گفت: اتحادیه بین المللی علوم زمین (IUGS) با برگزاری رای گیری از میان ۱۸۱ جایگاه نامزد از ۵۶ کشور، ۱۰۰ سایت را به عنوان مهمترین و شاخص ترین محل و مکان های زمین شناسی جهان معرفی کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: پس از ارزیابی های صورت گرفته از سوی کمیته انتخاب IUGS و برگزاری رای گیری ژئوسایت غار نمکدان قشم و بیابان لوت با کسب رای اکثریت دانشمندان علوم زمین و زمین شناسان صاحب نام جهان در میان ۱۰۰ سایت برتر زمین شناسی جهان معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه مکان های برتر به عنوان مهمترین سایت ها و میراث زمین شناسی جهان از سوی این اتحادیه بین المللی معرفی شده است، ادامه داد: از ایران سه سایت ژئوسایت غار نمکی نمکدان قشم، بیابان لوت و سازند پالئوزوئیک طبس برای ارزیابی به اتحادیه بین المللی علوم زمین معرفی شده بود.

فتح الهی تاکید کرد: این موضوع موفقیتی بزرگ برای ایران و به ویژه جزیره زیبای قشم است، این انتخاب در حقیقت اهمیت ژئوپارک جهانی قشم را بیش از گذشته به جهانیان یادآوری می کند.

 

کد خبر 203151

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید