جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۰۸ آبان ۱۴۰۱ ۱۶:۵۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: میزان مرگ طبیعی ناشی از بیماری دستگاه مغز و اعصاب در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است و از ۵۰ نفر در سال گذشته به ۵۹ نفر رسیده است که از این تعداد فوتی ۲۳ تن، زن و ۳۶ تن، مرد بودند.

به گزارش پیام خبر، «سید آریا حجازی» گفت: میزان مرگ طبیعی ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷.۱ درصد افزایش یافته و از ۲۰۷ نفر در نیمه نخست سال ۱۴۰۰به ۲۶۳ نفر رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی افزود: کمترین میزان فوتی‌های طبیعی در نیمه نخست امسال مربوط به بیماری کلیوی با یک مورد فوتی بدون تغییر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده و میزان فوتی طبیعی ناشی از بیماری ریوی نیز در این مدت نسبت به سال قبل بدون تغییر ۱۳ مورد ثبت و گزارش شده است.

وی ادامه داد: میزان فوتی طبیعی ناشی از بیماری‌های دستگاه گوارش در استان در این بازه زمانی با کاهش ۲۲.۲ درصدی از ۱۸ مورد به ۱۴ مورد رسیده است و طی این مدت میزان فوتی طبیعی ناشی از بیماری‌های عفونی در استان از ۱۵۱ مورد به ۱۴۲ مورد رسیده است که کاهش ۶ درصدی داشته است.

حجازی افزود: میزان مرگ طبیعی ناشی از بیماری دستگاه مغز و اعصاب در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است و از ۵۰ نفر در سال گذشته به ۵۹ نفر رسیده است که از این تعداد فوتی ۲۳ تن، زن و ۳۶ تن، مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی ادامه داد: میزان نزاعی که منجر به تشکیل پرونده شده است امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱.۴ درصدی ۳۱ هزار و ۴۹۲ مورد بوده همچنین میزان تصادفات جرحی که منجر به تشکیل پرونده شده با رشد ۲۸.۳ درصدی به ۱۹ هزار و ۳۸۵ نفر رسیده است.

 

کد خبر 203292

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید