شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
سه شنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ۱۲:۲۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عبدالعلی دستغیب از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گواهینامه درجه یک نظریه‌پردازی دریافت کرد.

به گزارش پیام خبر، در دیداری که حمیدرضا قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به پاسداشت هفته کتاب با عبدالعلی دستغیب منتقد ادبی و مترجم داشت، آیین اهداء لوح درجه یک نظریه پردازی به او برگزار شد و این نویسنده، گفت: ما ایرانیان در جامع ادبی جهان از دیرباز صاحب نظر بوده‌ایم.

دستغیب افزود: همانگونه که در ادبیات جهان امروز مرسوم است، می‌توان اندیشه، دانش و شگفتی‌های آثار بزرگان و اسطوره‌های اهل قلم و کتاب و ادبیات گذشته را به زمان اکنون آورد.

به گفته این نویسنده که 16 آبان 91 ساله شد، با برنامه‌ریزی دقیق و علمی می‌توان همه داشته‌های ارزشمند گذشتگان را به دنیای مدرن آورده و به جای اینکه به قرن‌ها پیش سفر کنیم، در دوران حال حاظر و با زبان و فرهنگ موجود به رویکردها و هنر نام‌آوران سرزمین خودمان بپردازیم.

این نویسنده و منتقد ادبی افزود: با توجه به شاخص‌های یاد شده می‌توانیم ادبیات فاخر و غنی خودمان را در نیازهای نسل امروز تعریف نماییم تا از معانی، فلسفه و مفاهیم کلمات درک بیشتری حاصل گردد و به این مهم دست یابیم که ما ایرانیان در جامع ادبی جهان از دیرباز صاحب نظر بودیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دریافت «درجه یک نظریه پردازی» توسط عبدالعلی دست‌غیب، گفت: هفته کتاب جمهوری اسلامی، بهانه‌ای شد تا از یک عمر تلاش و نقد ادبی، این نویسنده و مترجم ایرانی تکریم شود و لحظاتی را به پای سخنان و مرور خاطرات ادبی وی بنشینیم.

در ادامه برنامه‌های هفته کتاب؛ نشان درجه یک شعر و شاعری هم به عبدالمجید زنگوئی اهدا شد و در برنامه‌ای با عنوان «صحبت یار» از مؤید شریف محلاتی پیشکسوت و پویش‌گر کتاب و کتابخوانی و نصرالله سیفی مدیر انتشارات کوشامهر در شیراز تجلیل شد.

در این ملاقات مدیرکل فرهنگ و ارشاد دریافت «درجه یک در رشته شعر» توسط عبدالمجید زنگوئی، را به او تبریک گفت و بیان کرد: هفته کتاب جمهوری اسلامی، بهانه ای شد تا از یک عمر تلاش این شاعر ایرانی تکریم شود و سخنان و مرور خاطرات ادبی وی را گوش دهیم.

عبدالمجید زنگویی تصریح کرد: باید راه‌های مناسبی برای رساندن کتاب این محصول فاخر فرهنگی به دست نسل جوان طراحی شود و در این مسیر فکر و تدبیری داشته باشیم.

 

کد خبر 203627

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید