شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۱۷ دی ۱۴۰۱ ۱۹:۰۰
زمان مطالعه: 9 دقیقه
در بسته خبری امروز پلیس فارس از کشف 84 کیلو و200 گرم مواد مخدر از نوع حشیش و دستگیری یک قاچاقچی ، قتل دوست هنگام تفریح با اسلحه و کشفیات پلیس در سطح استان را بخوانید.

به گزارش پیام خبر،فرمانده انتظامی شیراز از کشف 84 کیلو و200 گرم مواد مخدر از نوع حشیش و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد. سرهنگ فرج شجاعی ، در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران کلانتری26رحمت شیراز با اقدامات فنی و پلیسی مطلع شدند فردی در منزل خود اقدام به نگهداری و توزیع حشیش می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند 84 کیلو و200گرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کنند.
کشف مواد مخدر در برخورد پژو با ساینا
فرمانده انتظامی سپیدان گفت: در برخورد سواری پژو 405 با خودرو ساینا، 92 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک کشف شد.
سرهنگ "احمد فداکار" ، بیان کرد: روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر تصادف سواری پژو با خودرو ساینا در خیابان "پیروز" این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
وی افزود: در بررسی اولیه و بازدید از سواری پژو، 82 کیلوگرم تریاک و 10 کیلوگرم حشیش کشف شد.
فرمانده انتظامی "سپیدان" با بیان اینکه در این خصوص در مجموع 92 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک کشف شده است، تصریح کرد: قبل از حضور ماموران راننده قاچاقچی متواری و تلاش برای دستگیری وی با جدیت ادامه دارد.
کشف احشام قاچاق در "خرامه"
فرمانده انتظامی "خرامه" از کشف 35 راس گوسفند قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ"زمان‌اله کریمی" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران یگان امداد خرامه حین گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از آن کامیون، 35 راس گوسفند قاچاق که فاقد هرگونه مجوز حمل از سازمان دامپزشکی بود کشف و راننده را نیز دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی خرامه با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: راننده با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.
اسلحه یادگاری جان مرد 45 ساله را گرفت
فرمانده انتظامی "کازرون" گفت: مرد 45 ساله هنگام تفریح با شلیک گلوله دوستش به قتل رسید و قاتل اظهار ندامت و پشیمانی کرد.
سرهنگ "اسماعیل زراعتیان" اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل در پانزدهم دی‌ ماه سال جاری در اطراف کوه‌های منطقه "آقا علی" بخش خشت، بلافاصله ماموران پلیس آگاهی برای بررسی صحنه به محل اعزام شدند.
وی افزود: کارآگاهان در بررسی‌های اولیه و تحقیقات از شاهدان عینی مطلع شدند که مقتول به همراه چند نفر از دوستانش جهت تفریح به اطراف آن کوه‌ها رفته‌اند که به دلیل سهوی یک تیر از اسلحه کلت یکی از افراد خارج و به گردن وی اصابت و منجر به قتل آن می‌شود.
فرمانده انتظامی "کازرون" با اشاره به اینکه قاتل 28 ساله از صحنه خارج شده بود، تصریح کرد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و با وساطت افراد با نفوذ و اقدامات فنی و تخصصی پلیس، فرد ضارب خود را به مقر انتظامی معرفی و اسلحه را نیز تحویل داد.
سرهنگ "زراعتیان" با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه اقرار کرد در حال تفریح و شادی بودیم که به صورت سهوی یک تیر از اسلحه کلت خودم خارج و به گردن دوستم اصابت کرد، عنوان داشت: در خصوص تهیه اسلحه قاتل اقرار کرد که از سال‌های قبل آن را از یکی اقوامم به عنوان یادگاری نزد خود نگه داشتم که امروز به قیمت جانم تمام شد و اظهار ندامت و پشیمانی دارم.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه قاتل پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد، گفت: شادی خوب است اما نباید باعث آسیب و به خطر افتادن امنیت دیگران شود؛ لذا شهروندان در صورت مشاهده رفتارهای هنجارشکن و خطرساز دیگران، موضوع را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیس 110 اطلاع دهند.
دستگیری 208 متهم تحت تعقیب در "شیراز"
فرمانده انتظامی "شیراز" از دستگیری 208 متهم و محکوم تحت تعقیب طی یک هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "فرج شجاعی" بیان کرد: در راستای اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری محکومان متواری و تحت تعقیب و به جهت حساسیت موضوع و ممانعت از قانون گریزی هنجارشکنان اجتماعی، این ماموریت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران پلیس این شهرستان با انجام کارهای فنی و تخصصی موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف شهر شیراز شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص ماموران با هماهنگی مرجع قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه 208 نفر از محکومان و متهمان متواری و تحت تعقیب را دستگیر کردند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.
توقیف سواری و کشف کالای قاچاق میلیاردی در "کوار"
فرمانده انتظامی "کوار" از توقیف سواری پژو و کشف 45 دستگاه مینی‌کیس به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "سیدرحمان هاشمی" بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی کوار هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک سواری پژو 405 مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو 45 دستگاه مینی‌کیس خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.
فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و 400 میلیون ریال برآورد شده است.
سرقت خودرو در اهواز و کشف در "پاسارگاد"
فرمانده انتظامی "پاسارگاد" از کشف سواری پراید مسروقه در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "مصطفی توکلی" اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسارگاد در راستای برخورد قاطع با سارقان و کشف سرقت‌های احتمالی، حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پراید که در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.
وی بیان کرد: ماموران در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که خودرو مذکور مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان اهواز دارد.
فرمانده انتظامی پاسارگاد با بیان اینکه خودرو برای سیر مراحل روانه پارکینگ شد، تصریح کرد: شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار دارد و به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، بلافاصله با سامانه 110 تماس بگیرند.
کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در "ارسنجان"
فرمانده انتظامی شهرستان "ارسنجان" از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش 3 میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ "محمدعلی فرهادی" بیان داشت: در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز در سطح شهرستان ارسنجان، ماموران پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین که در حال تردد بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: در بررسی به عمل آمده مشخص شد موتورسیکلت مذکور قاچاق و فاقد مجوز قانونی است.
فرمانده انتظامی ارسنجان با بیان اینکه کارشناسان ارزش آن را 3 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص راکب برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
در "نی‌ریز" 39 کیلو تریاک کشف شد
فرمانده انتظامی "نی‌ریز" گفت: در بازرسی از دو دستگاه کامیون و وانت پیکان، 39 کیلوگرم تریاک کشف شد.
سرهنگ "عظیم‌اله کرمی" بیان داشت: در راستای برخورد طرح با قاچاقچیان، روز گذشته ماموران انتظامی نی‌ریز هنگام کنترل خودروهای عبوری به دو دستگاه کامیون و وانت پیکان حامل بار مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از کامیون 19 کیلو و 500 گرم تریاک زیر بار توت فرنگی و از وانت نیز 19 کیلو و 500 گرم (در مجموع 39 کیلو تریاک) کشف شد.
فرمانده انتظامی "نی‌ریز" با بیان اینکه هر دو راننده قاچاقی دستگیر شدند، گفت: متهمین پس از تشکیل پرونده برای سیر مراتحل قانونی روانه دادسرا شدند.
اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در "جهرم"
فرمانده انتظامی "جهرم" از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی دو هفته اخیر در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "خسرو رزمجویی" در تشریح این خبر بیان داشت: در پی استمرار اجرای طرح‌های انتظامی در جهرم با هدف ناامن کردن محلات جرم‌خیز، پاکسازی نقاط آسیب زا و ارتقاء احساس امنیت، یگان‌های انتظامی با بهره‌گیری از مشارکت و همدلی شهروندان و اشرافیت اطلاعاتی، به اجرای طرح‌های مربوطه پرداختند.
وی افزود: در اجرای این طرح، 65 فقره سرقت کشف و 26 سارق دستگیر، 6 خرده فروش مواد مخدر و 41 نفر از مجلوبین دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان نیز دستگیر شدند.
سرهنگ "رزمجویی" بیان کرد: کشف 2 کیلو و100 گرم انواع مواد مخدر، 3 دستگاه موتور‌سیکلت سرقتی و توقیف 85 دستگاه وسلایط نقلیه متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح‌ها می‌باشد.
فرمانده انتظامی جهرم با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی، از همکاری خوب شهروندان با پلیس در راستای اجرای طرح های انتظامی تقدیر و تشکر کرد و خواستار استمرار این تعامل و همکاری آنان شد.
کشف11 فقره سرقت در "خرمبید"

فرمانده انتظامی "خرمبید" از دستگیری سارقین اماکن خصوصی و دولتی با 11 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "علی‌اکبر کریمی" بیان کرد: پس از وقوع سرقت‌های متعدد از اماکن خصوصی در سطح شهرستان خرمبید، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی و کلانتری مرکز قرار گرفت.
وی تصریح کرد: کارآگاهان این فرماندهی با تلاش شبانه‌روزی و به کارگیری گشت‌های نامحسوس 2 نفر از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
سرهنگ "کریمی" با بیان اینکه متهمین در بازجویی اولیه به 11 فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی اعتراف کردند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر مال‌خر نیز دستگیر شد.
فرمانده انتظامی "خرمبید" تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده سارقین و مال‌خر برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

کد خبر 204717

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید