جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۹:۵۶
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت:ایجاد هماهنگی صنعت آب و برق در مواقع بحران ضروری است.

به گزارش پیام خبر از اراک، علی رجبی امروز ۱۹ دی دوشنبه آیین افتتاحیه مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو در منطقه مرکزی شمال کشور با سناریوی حادثه ی زلزله که در شرکت برق منطقه ای باختر برگزارشد، ایجاد هماهنگی بین شرکت‌های آب و برق را برای رسیدگی به حوادث در مواقع حاد و بحرانی مهم ارزیابی کرد و گفت: اصل هماهنگی نظارت و برنامه ریزی سرلوحه اصلی در طراحی مانور‌ها بوده است تا صنعت آب و برق به صورت منسجم و در قالب یک تیم بتوانند در شرایط بحرانی در کنار هم قرار گیرند تا در خدمت رسانی تسریع و هم افزایی صورت گیرد.

وی افزود: بر این اساس باید هرگونه ابزار، تجهیزات و منابع انسانی متناسب با شرایطی در محل حادثه به کار گرفته شود و از ورود تجهیزات و امکانات ناکارآ مد و ناهماهنگی در محل حادثه جلوگیری به عمل آید. 

رجبی خدمت رسانی به موقع ، آمادگی نیرو‌ها و آموزش را از اهداف برگزاری این مانور‌ها دانست و افزود: سیاست وزارت نیرو خدمت رسانی سریع و به موقع در تمام مناطق کشور در زمان بروز حوادث است.

تداوم جریان آب و برق پایدار در مواقع بحران اساسی ترین نیاز مردم آسیب دیده است

استاندار استان مرکزی گفت: تداوم جریان آب و برق پایدار در مواقع بحران اساسی ترین نیاز مردم آسیب دیده است.

فرزاد مخلص الائمه ،فرمان اجرای مانور با رمز یا فاطمه الزهرا(س) را صادر کرد و افزود: همکاران سخت کوش صنعت آب و برق در تمام مواقع و سخترین شرایط پای کار بوده اند تا امید را در دل مردم زنده نگه دارند.

وی برگزاری مانور های تمرینی آموزشی را بسیار مهم قلمداد کرد و افزود: در شرایط پیچیده و بحرانی باید تدابیر و برنامه ریزی های اساسی صورت پذیرد. 

مدیران دستگاه های اجرایی باید حادثه محور باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید حادثه محور باشند.

بهنام نظری افزود: تاب آوری کلید واژه و مولفه اساسی برای مجموعه وزارت نیرو در مواقع بحران برای بازگردان چرخه زندگی به مردم است.

وی با اشاره به اینکه ایران جز 10 کشور اساسی حادثه خیز است،افزود: استان مرکزی اولین استان صنایع مادر در کشور است، پیش بینی و پیشگیری در مواقع بحران نقش اساسی دارد.

نظری با اشاره به زلزله رخ داده در سرپل ذهاب اظهار کرد:شرایط مانورهای تمرینی آموزشی باید به حادثه واقعی رخ داده خیلی نزدیک باشد و تدابیر لازم به موقع صورت گیرد.

وی اظهار داشت: تداوم جریان آب و برق در مواقع بحران امید را در دل مردم آسیب دیده زنده نگه می دارد.

نظری با اشاره به حملات سایبری دشمن جهت تخریب زیرساخت های اساسی و زیر بنایی،گفت: صنعت آب و برق همواره باید در مواقع تهدیدات احتمالی آماده باشند. 

افزایش تاب آوری شبکه برق و آبرسانی در مواقع بحران ضروری است

رییس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان مرکزی گفت: افزایش تاب آوری شبکه برق و آبرسانی در مواقع بحران ضروری است. 

محمود محمودی با تشریح سناریوی طراحی شده برای این مانور گفت: هدف از برگزاری این مانور، سنجش و ارتقای آمادگی شرکت های صنعت آب و برق و توسعه همکاری بین شرکت ها در برابر وقوع هرگونه حادثه و بحران است.

وی بیان کرد: سنجش میزان آمادگی منابع انسانی و تجهیزاتی، افزایش مهارت های فردی و تجربیات بین دستگاهی و دستیابی به سرعت عمل مطلوب در مواجهه شرایط اضطراری، بخش دیگری از اهداف این مانور قلمداد می شود. 

وی ضمن تشریح تهدیدات و آسیب پذیری های حوزه صنعت آب و برق، به مصون سازی ، ارتقاء تاب آوری و تداوم کارکردهای در این حضوره تاکید کرد و افزود: حفاظت و پایداری صنعت برق یکی از مهم ترین موضوعات و اولویت پدافند غیرعامل است.

محمودی بیان کرد: مانور امروز زلزله با 6 ریشتر در اراک و کانون آن در کمیجان است و بصورت فرضی و خطی که تامین کننده برق کمیجان است دچار حادثه شود و میزان زلزله به حدی بوده که باید خط جدید به طول 7 کیلومتر احداث شود، ضمن اینکه اکیپ ها بالغ بر 100نفر هستند که در کمیجان مستقر شده اند.

 

کد خبر 204760

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید