جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۲۰ دی ۱۴۰۱ ۱۲:۵۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیاتیان گفت: گرمخانه اراک با امکانات و تجهیزات کامل در روزهای سر آماده پذیرایی از بی خانمان ها است.

به گزارش پیام خبر از اراک، علیرضا بیاتیان امروز 20 دی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بارش رحمت الهی از شب گذشته آغاز شده است، گفت: این نهاد خدماتی بر اساس مسئولیت اجتماعی خود، گرمخانه‌ای برای افراد بی‌پناه و ناتوان که وضعیت مالی و سرپناهی برای اسکان ندارند در خیابان قایم مقام پس از تقاطع ادبجو ایجاد کرده است که در شب و روزهای سرد سرپناهی برای این عزیزان است.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک با اشاره به اینکه فعالیت این گرمخانه برای ایام سرد سال است و پذیرش در این مکان از ۱۶ آذرماه آغاز شده است، افزود: افراد بدون سرپناه از ساعت ۱۸ عصر تا هشت صبح میهمان این گرمخانه هستند.

وی با بیان اینکه گرمخانه اراک به وسعت ۵۰۰ متر مربع است، خاطر نشان کرد: ظرفیت فعلی آن ۳۰ نفر است، اما قابلیت افزایش تا ۱۰۰ نفر را نیز دارد.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه این گرمخانه امکاناتی از قبیل تخت، حمام و سرویس بهداشتی دارد، بیان کرد: در این مکان به افراد پذیرش شده، ملحفه یکبار مصرف، پتو، تجهیزات بهداشتی لازم، یک وعده غذای گرم در شب و یک وعده صبحانه داده می‌شود.

بیاتیان همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر در گرمخانه اراک تنها مردان پذیرش می‌شوند، اظهار کرد: راه‌اندازی گرمخانه بانوان نیز در دستور کار است.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک همچنین ادامه داد: از ۱۶ آذرماه تاکنون به طور میانگین هر شب پنج تا ۶ نفر در گرمخانه‌ اراک پذیرش شده‌اند و با سرد شدن هوا پذیرش بیشتر شده است.

وی همچنین از پاکسازی خیابان ها از نیمه شب گذشته خبر داد و گفت: در پی بارش برف، ۸۵ دستگاه خودرو خیابان‌های اراک را پاکسازی می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه از آغازین ساعاتی که بارش برف آغاز شده است، تمام نیروهای خدمات شهری شهرداری اراک در نقاط مختلف برای خدمت‌رسانی به مردم و تسهیل در عبور و مرور، مستقر شدند، افزود: بر اساس هماهنگی‌ و برنامه‌ریزی ستاد زمستانه شهرداری اراک، اولویت اول بازگشایی، کمربندی‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح بود که در ساعات نخست نمک پاشی شد و هم‌اکنون پاکسازی معابر درجه ۲ و سه توسط ماشین‌آلات مکانیزه و غیرمکانیزه در حال انجام است.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک با بیان اینکه پنج دستگاه نمک‌پاش مکانیزه، پنج دستگاه لودر برف‌روب، پنج دستگاه گریدر، ۱۰دستگاه کامیون دارای تیغه برف‌روب و ۶۰ دستگاه ماشین‌آلات پخش نمک به صورت غیرمکانیزه در سطح این شهر فعالیت دارند، گفت: از مردم شریف شهر اراک تقاضا داریم همچون سنوات گذشته همکاری لازم را با مسئولان خدمات شهری داشته و از تردد غیر ضرور بپرهیزند.

 

کد خبر 204773

 

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید
طوفان | ۱ سال پیش
آفرین و صد آفرین به شهرداری اراک.واقعا فکر خوبی کردین واسه این بی پناها خدا خیرتون بده.
0
0