شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ۲۱:۵۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نماینده نهاد معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: بسیاری از دانشمندان و نخبگان هر موقع در کار و پروژه های خود به مشکل و بن بستی می رسیدند به حرم امام رضا (ع) مشرف و به ایشان متوسل می شدند.

به گزارش پیام خبر، حجت الاسلام مصطفی رستمی در همایش ملی نخبگان که شامگاه چهارشنبه در رواق حضرت زهرا (س) برگزار شد، بیان کرد: امام رضا (ع) فرمود: "نماز معراج مومن و او را در مسیر کمال سوق خواهد داد"لذا هر نماز انسان مومن باید موجب حرکت به سیر بالاتری شود در غیر این صورت سر او کلاه رفته است.

نماینده نهاد معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: در ایام عمر ما نسیم هایی به روح و جان ما می وزد که فرصتی برای تطهیر شدن است و یکی از آنها زیارت امام رضا(ع) است.

وی با بیان اینکه رضایت و خشنودی در قلب هر فردی، نشات گرفته از وجود امام رضا (ع) است، تصریح کرد: هر رضایتی در قلب بندگان، منبع آن ، امام رضا(ع) هستند.

حجت الاسلام رستمی گفت: بسیاری از دانشمندان و نخبگان هر موقع در کار و پروژه های خود به مشکل و بن بستی می رسیدند به حرم امام رضا (ع) مشرف و به ایشان متوسل می شدند.

وی افزود: نخبگان زیادی با گذر از مادیات و حرکت در مسیر معنویات، در سیر ابدی حرکت کردند. آنها اگر چه پیشنهادات زیادی داشتند اما ترجیح دادند به کشور خود خدمت کنند.

نماینده نهاد معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان پیشرفت های کشور در زمینه های مختلف موشکی و هسته ای توسط دانشمندان ایرانی، بیان کرد: یکی از افسران امریکایی می گوید: "هر اقدامی که توسط ما صورت می گرفت، قاسم سلیمانی از ما جلوتر بودند" در حالی که امثال سردار سلیمانی و شهید رضایی با ابزارهای مادی به این محاسبات نمی رسیدند.

وی گفت: در زیارتنامه امام رضا(ع) می خوانیم: امام رضا(ع) صدای ما را می شوند و پاسخ ما را می دهد.از آیت الله بهجت پرسیدند: هنگام ورود به حرم حضرت از کجا بفهمیم که امام رضا (ع) اجازه ورود می دهند؟ پاسخ دادند: اگر چشمان شما هنگام سلام اشکبار شد یعنی اذن ورود داده اند.

حجت الاسلام رستمی گفت: امام رضا (ع)در روایتی می فرمایند: ما مانند پیامبر اگر به کسی قولی بدهیم بر عهد خود وفا می کنیم و کسی که به زیارت ما بیاید شفاعت او را می کنیم.

وی با بیان اینکه باید به گونه ای عمل کنیم که با نگاه به گذشته افتخار کنیم، افزود: شما نخبگان مراقب باشید و بدانید استعدادهای خود را در کدام جبهه خرج می کنید، به گونه ای نباشد که اگر چه زحمت زیادی می کشید، ولی برای جبهه باطل باشد.

نماینده نهاد معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: حضرت آقا در جمع نخبگان فرمود: شماها در فضایی هستید که می توانید اتفاقی رقم بزنید که در زمان پیامبر تاکنون رقم نخورده است.

گفتنی است؛ به همت بنیاد ملی نخبگان ۷۰۰ نخبه از دانشگاههای شهید بهشتی، امیرکبیر، دانشگاه تهران و صنعتی شریف تهران به مدت سه روز میهمان امام رضا (ع) شده اند.

 

کد خبر 217810

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید