شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ۱۸:۳۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه

وزیر راه و شهرسازی در شورای راه و شهرسازی به میزبانی شیراز نوید داد؛

تامین 500 هزار فقره زمین در قالب نهضت مسکن ملی روستایی

وزیر راه و شهرسازی در نخستین روز از سفر هیئت دولت و رییس جمهور به شیراز برگزار شد، گفت: ۵۰۰ هزار فقره زمین در قالب نهضت مسکن ملی روستایی تامین می شود.

به گزارش پیام خبر، مهرداد بذرپاش در شورای هماهنگی راه و شهرسازی که ظهر پنجشنبه ۲۰ مهرماه به میزبانی پارک علم و فناوری استان فارس و با حضور مدیران ارشد راه و شهرسازی و نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی و بازرس ویژه رییس جمهور برگزار شد، افزود: مسکن وزارت مردم‌پایه است زیرا مشتری اصلی آن مردم است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برگزاری این جلسه در این پارکِ موفق این را یادآوری می کند که وزارت ما باید مردم پایه و فناورانه باشد.
به گفته بذرپاش، وزارت راه و شهرسازی با چندین صنعت مواجه است که رسالت آن را سنگین می کند. کار ما خیلی دشوار است زیرا در قضاوت مستقیم مردم قرار داریم اگر سازمان ما فناورانه نباشد محکوم به شکست است.

وی با بیان اینکه تلاش وزارت راه و شهرسازی مانند دو امدادی است به نهضت ملی مسکن اشاره کرد و نوید داد که در آستانه تامین ۵۰ هزار هکتار زمین در نهضت ملی مسکن کشور هستیم.

بذرپاش با بیان اینکه عدد یادشده بی سابقه است، افزود: واگذاری زمین روستایی که یک آرزو بود اکنون به برکت نهضت ملی مسکن محقق شده است و امسال ۵۰۰ هزار فقره و سال آینده به این تعداد تحقق زمین خواهیم داشت.

وی با اعلام اینکه زمین های یادشده پس از آماده سازی تقدیم مردم می شود، گفت: در شیراز ۳۰ هزار قطعه زمین در قالب نهضت مسکن به مردم داده شده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر قدری نظام بانکی کشور با دولت سیزدهم همراهی کند خواهید دید چه تحولی در کشور درپی خواهد داشت.
وی با این حال استفاده از تجارب و فرصتهای مسکن مهر را مورد تاکید قرار داد و افزود: در حوزه راه هم امروز یکی از پروژه های مهم کشور در قالب آزادراه شیراز، اصفهان به بهره برداری رسید که یکی از گام های موثر در حوزه حمل و نقل و راه کشور است.

بذرپاش در پایان با اشاره به افتتاح طولانی ترین آزادراه کشور به دست رییس جمهور در استان فارس که به طول ۲۱۲ کیلومتر است از افتتاج ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان فارس خبر داد و گفت: کشورهای منطقه درخواست انتقال تجربیات در این زمینه دارند.

یادآور می شود: در جریان سفر استانی دولت به فارس ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن در قالب نهضت ملی مسکن شهری، خود مالکی، بافت فرسوده (بازآفرینی شهری) و خانه های روستایی افتتاح می شود.

Red Heart

 

کد خبر 218336

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید